4 036
0
Розвиток креативних здібностей учнів закладений у кваліфікації вчителя у менш ніж в 70% країн. А оцінювання учнівської креативності відбувається лише в 44% випадків в початковій школі та в 40% – в середній.
Про це йдеться в новому випуску міжнародного дослідження якості освіти PISA, який присвячений аналізу поширення практики формування в учнів креативного мислення, передає Український центр оцінювання якості освіти.
Ознайомитися з даними дослідження можна нижче або за посиланням.
Креативне мислення допомагає учнівству осмислювати досвід та інформацію. Застосування креативності у викладацькій діяльності також може мотивувати дітей до навчання. Зрештою, креативне мислення необхідне в післяосвіті, адже воно входить до переліку навичок, які роботодавці цінують найвище. Незважаючи на те, що воно спирається на знання й навички, які стосуються конкретної сфери, експерти вважають, що креативності можна навчати в межах усіх шкільних предметів, адже на уроках можливі різні “повсякденні” форми творчої роботи.
Креативне мислення учнів і учениць може виявлятися, коли вони:
У 2022 році в межах дослідження PISA в країн-учасниць запитали, які предмети або галузі в навчальних програмах чи стандартах навчання їхніх систем освіти стосуються різних аспектів креативного мислення чи пов’язаних із ним понять.
Згідно з результатами дослідження у початковій і середній освіті:
У початковій школі формування креативного мислення стосується переважно “творчих” предметів:
У середній школі:
Крім того, учительство відіграє центральну роль у сприянні розвитку креативності учнів, використовуючи різні методи викладання, які заохочуватимуть дітей досліджувати, генерувати ідеї та розмірковувати.
У межах PISA-2022 в країн-учасниць запитали, які проблеми стоять на заваді розвитку креативності дітей. Респонденти переважно зазначали:
Саме тому, для розвитку креативного мислення в освіті необхідно використовувати різні стратегії, зокрема:
Раніше ми розповідали, як оцінювання та орієнтованість на якість викладання впливають на успішність 15-річних.
Титульне фото – УЦОЯО; інфографіка в тексті – Pisa.
Обговорення