Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

27 Травня 2021

Що допоможе наздогнати втрачені знання за час карантину – відповіді PISA

Якщо повторити цей навчальний рік, тобто залишити всіх учнів у тих самих класах, це не вірішить проблему втрати знань учнями. 

Таку думку висловив директор директорату освіти й навичок Організації економічного співробітництва та розвитку і засновник дослідження PISA Андреас Шлейхер за результатами дослідження.

Дані третього спеціального освітнього дослідження ОЕСР під час пандемії підкреслюють масштаб закриття шкіл під час кризи.

Інфографіка ОЕСР “Як багато днів школи були закритими в 2020 році”

Шляйхер пише, що втрати в навчанні через закриття можуть залишити відбиток на економічному добробуті людей і націй.

Чому повторення шкільного року не може бути відповіддю:

  • немає точної впевненості, що повторення навчального року компенсує втрати в навчанні;
  • така політика зазвичай посилює соціальну нерівність, учням із більш забезпечених сімей надаються набагато кращі можливості компенсувати втрати в навчанні;
  • це надзвичайно дорогий варіант, який становить від $25 тис. до $35 тис. на учня, оскільки втрачається податковий дохід через затримку із виходом цих людей на ринок праці.

Водночас, дослідження ОЕСР показує, що 86% країн повідомили про коригувальні заходи зі скорочення прогалин в навчанні на початковому рівні, 75% зробили це в молодшій середній школі та 73% у старшій середній школі.

“Оскільки закриття шкіл та гібридне навчання суттєво зменшують кількість навчальних годин, у деяких країнах виділили час для корекційних занять у межах поточних розкладів. Трохи менше половини країн, які вживають заходи для усунення прогалин у навчанні, забезпечували додатковий час навчання поза звичайними навчальними годинами.

Наприклад, французьку ініціатива “Favoirs Faits”, яка підтримує учнів у виконанні домашніх завдань у спеціально виділений для цього час у школі, посилили у вересні 2020 року.

Ще 9 країн запланували додатковий час під час шкільних канікул для занять, а деякі школи в Німеччині, Японії та Нідерландах організовували такі заходи у вихідні. Водночас, у Словенії та Швейцарії такі заходи організовували в межах шкільного часу”, пише Андреас Шляйхер.

Звісно, пандемія COVID може потребувати подальшого закриття шкіл. За словами Шляйхера, там, де можливості школи обмежені через соціальне дистанціювання, важливо приділяти увагу маленьким дітям і учням із сімей у складних життєвих обставинах для особистого навчання.

Коли ж ідеться про навчання в школі, пріоритет треба надавати вивченню нового змісту, ніж переказу матеріалу, а також огляду матеріалу, вивченого на дистанційці, мотивації, розробленні ефективних стратегій навчання і соціальному навчанню.

Читайте такожОсвіта може стати більш суспільною справою, а не просто послугою. Засновник PISA про школи після пандемії

А також колонку 11-ї міністерки освіти і науки Ганни Новосад про те, що мала би зробити Україна для компенсації навчальних втрат

Фото: автор – Victoria_Borodinova, Pixabay


Обговорення