Напишіть нам

Всі теми

25 Січня 2022

Що думають директори про молодих вчителів – дослідження

Міністерство освіти і науки опублікувало дослідження про підготовку педагогічних працівників.

Прочитати його можна за цим посиланням або нижче.

Під час дослідження було опитано директорів шкіл. Вони розповіли про свій досвід прийому на роботу молодих спеціалістів.

Молоді вчителі частіше працевлаштовуються у містах, аніж в селах. Опитані називають основною причиною розташування ЗВО у містах. Молоді педагоги після навчання бажають лишитися там і для першого місця роботи обирають місцеві школи. За словами керівників шкіл, вони за останні 2-3 роки працевлаштували досить небагато молодих вчителів – не більше 5-6.

Найчастіше школи шукають вчителів початкових класів та асистентів вчителя для роботи з дітьми з ООП. Найважче знайти вчителів математики, інформатики, фізики та біології. Директори це пояснюють привабливістю заробітної плати в ІТ-сфері. Також говорять про те, що комунальні школи не можуть конкурувати із зарплатнею у приватних.

Директори переважно позитивно відгукуються про роботу молодих вчителів. Найчастіше вони пояснюють їхній успіх:

  • використанням сучасних підходів до викладання;
  • відкритим та дружім ставленням до вихованців;
  • завзяттям та енергійністю.

Керівники шкіл запевняють, що молодші вчителі куди ліпше підвищують інтерес до навчання у дітей, ніж їхні старші колеги.

Недостатками молодих вчителів найчастіше називають брак методичних навичок та практичного досвіду. Іноді додають ще таке:

  • недостатність навичок спілкування та комунікації з дітьми та їхніми батьками;
  • відсутність розуміння професійної етики;
  • невпевненість в собі.

Опитані стверджують, що лише половина випускників-педагогів мали необхідні знання та викладацькі навички для успішної роботи. Трохи рідше були проблеми з предметними знаннями.

Директори не задоволені тим, що в них нема офіційних зв’язків з педагогічними ЗВО для працевлаштування випускників у школи. Освітяни називають це найслабшою стороною працевлаштування молоді, адже неформальних зв’язків недостатньо.

Детальніше дивіться в дослідженні

TAP Ukraine Country Report Final_UA

Завантажити PDF

Дослідження проведено в межах глобальної програми Світового банку в галузі освіти “Системний підхід до покращення освітніх результатів” (SABER) за підтримки Міністерства освіти і науки та Українського інституту розвитку освіти.

Раніше ми писали про результати дослідження рівня децентралізації управління освітою в громадах.

“Нова українська школа”

Фото: автор – VitalikRadko, Depositphotos


Обговорення