Український центр оцінювання якості освіти продовжує аналізувати дані міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018.
Про черговий випуск матеріалу “PISA-2018. Україна у центрі уваги” УЦОЯО повідомляє на своєму сайт.
Цей випуск присвячений освітній траєкторії учня або учениці до завершення навчання.
Зокрема, читачі й читачки знайдуть відповідь на такі питання:
- Яке місце посідає дошкільна освіта в навчальній траєкторії учнівства?
- Чи впливає відвідування дитячого садка на майбутню успішність?
- Коли діти йдуть до початкової школи і в якому класі навчаються в 15-річному віці?
- Наскільки поширене повторне навчання в тому самому класі?
- Чи всі учні отримують документ про результати навчання в закладі освіти?
Як зазначають аналітики, в Україні більшість дітей іде до дитсадочка в три роки. Але є як ті, хто пішов раніше, так і ті, які зовсім не відвідували дошкільного закладу: 61% підлітків відвідував дошкільний заклад три й більше років, а 18,5% – менше ніж рік або й зовсім не відвідували дитячий садок.
У дослідженні спостережені такі закономірності:
- серед учнів, які менше ніж рік відвідували дитсадок або й зовсім не відвідували його, більше тих, хто має низький соціально-економічний статус;
- в Україні малопомітний зв’язок між результатами учнівства із читання й часом, упродовж якого діти відвідували свого часу дитсадок;
- в Україні майже 70% 15-річних підлітків відповіли, що пішли до школи у віці 6 років, 20% – у віці 7 років, а ще 10% – у віці 5 років;
- у 15-річному віці 42% українських учнів навчаються в 9 класі, 57,3% – у 10 класі, 0,7% – в 11-му;
- в Україні учні, які почали ходити до школи у віці понад 6 років, у 15-річному віці мають трохи гірші результати із читання, ніж їхні однолітки, які розпочали навчання в 6 років або раніше, а ті, які пішли до школи у віці менше ніж 6 років, навпаки, вищі;
- учні 9-х класів або попередніх мають трохи гірші результати із читання, ніж їхні однолітки, які навчаються в 10 класі, а ті, які навчаються в наступному класі, мають ще кращі результати – кожен рік перебування в закладі освіти додає до учнівських результатів;
- в Україні менш ніж 1% учнів повідомив, що хоча б один раз залишалися на повторне навчання в тому самому класі: частіше залишалися хлопці, учні з низьким соціально-економічним статусом; другорічники мають суттєво гірші результати із читання.
Читайте також: “Чому важливо, щоб у “складних” школах працювали висококваліфіковані вчителі – дослідження PISA”.
Зображення: Український центр оцінювання якості освіти
Обговорення