Державний експерт МОН Владислав Дементьєв дав поради місцевій владі на випадок, якщо їм не вистачає коштів з освітньої субвенції для зарплатні вчителям.
Про це він розповів під час вебінару “Формула розподілу освітньої субвенції. Що чекати громадам?”, організованого швейцарсько-українським проєктом “Децентралізація для розвитку демократичної освіти”
Експерт дав 8 порад для того, аби місцева влада змогла оптимізувати використання освітньої субвенції:
- Перевірити вихідні дані про громаду (площа, населення, кількість учнів, кількість інклюзивних класів). У разі виявлення помилок – звертатися до ОДА, оскільки лист ОДА до МОН є підставою для перерозподілу субвенції розпорядженням Кабінету Міністрів України.
- Перевірити штатні нормативи шкіл на предмет дотримання типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених наказом МОН від 06.12.2010 № 1205. У разі виявлення надлишкових ставок – вивести їх зі штату.
- Об’єднати 0,25 / 0,5 / 0,75 вчительські ставки в одну повну ставку вчителя.
- Укрупнювати класи – об’єднувати паралельні класи в один з великою наповнюваністю.
- Ухвалити рішення про пониження ступеня шкіл І-ІІ ступеня (ліцеїв) з наповнюваністю менш як 10 учнів у 10-11 класах до І-ІІ ступеня (гімназії) та забезпечити підвезення учнів, що проживають на відстані більше ніж 2 кілометри від закладу.
- Ухвалити рішення про пониження ступеня шкіл І-ІІІ ступеня (ліцеїв) з наповнюваністю менш як 25 учнів у 5-9 класах до І ступеня (початкові школи) та забезпечити підвезення учнів, що проживають на відстані понад 2 кілометри від закладу.
- Ухвалити рішення про створення філії на базі закладів І ступеня, де наповнюваність в 1-4 класах початкової школи менш як 20 учнів, та утворювати класи-комплекти.
- Переглянути розмір надбавок, доплат, інших необов’язкових виплат педагогічним працівникам.
Останню пораду Дементьєв назвав “найменш популярною з можливих”.
Завантажити матеріали вебінару можна за цим посиланням.
Читайте також: “Як розподіляють і використовують субвенцію НУШ. Інфографіка”.
“Нова українська школа”
Фото: автор – Syda_Productions, Depositphotos
Обговорення