714
0
Українські учні ліцеїв, гімназій та спеціалізованих шкіл мають вищі бали за всіма видами математичної діяльності, аніж учні інших закладів освіти. Окрім цього, що вищий соціально-економічний статус учня / учениці, то вищі результати він / вона має.
Про це йдеться в першому мінізвіті “PISA-2022: Україна в центрі уваги”, який опублікував Український центр оцінювання якості освіти.
Як розповідають автори, математика була провідною галуззю у PISA-2022. А підхід до оцінювання математичної грамотності у 2022 році було частково оновлено. Зокрема, дослідники розробили та ввели нову підшкалу для оцінювання математичного мислення – математичні міркування.
“Математичні міркування не потребують оперування категоріями вищої математики, але передбачають знання фундаментальних принципів і концепцій. Це незалежне, логічне й креативне мислення, необхідне для отримання результатів і пошуку математичного розв’язку завдань у реальному житті”, - йдеться у мінізвіті.
Автори кажуть, що учні багатьох країн-учасниць PISA сильніші у вмінні математично міркувати, ніж у вміннях застосовувати математичні процедури, формулювати задачу математичною мовою чи інтерпретувати розв’язок. Але в Україні жодна з категорій учнів не була сильнішою за шкалою “Міркування”, ніж за іншими шкалами. Втім, українські учні й учениці краще формулюють задачу й застосовують математичні процедури.
В УЦОЯО радять, аби “розвивати математичне мислення, заклади освіти (школи) та системи освіти повинні виходити за рамки навчання й оцінювання типових математичних прийомів – учні повинні бути готовим реагувати на нові виклики реального світу та для їх подолання використовувати математичні інструменти інноваційними способами”.
Нагадуємо, що нещодавно “Нова українська школа” випустила матеріал “Що не так зі шкільною математикою: аналізуємо результати PISA-2022 та шукаємо рішення, як допомогти учням”.
Титульне зображення: НУШ
Обговорення