Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

26 Серпня 2024

“Технології вбивають бюрократію”: Михайло Федоров розповів про цифрові рішення, які готують для вчителів, учнів і батьків

Міністерство цифрової трансформації України спільно з Міністерством освіти і науки створило спеціальний дашборд для оцінки потреб закладів освіти у девайсах.

Про це під час щорічної освітянської конференції “Серпнева-2024” повідомив віцепрем’єр-міністр і міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров.

За його словами, після початку повномасштабного вторгнення українські учні та вчителі вже отримали понад 200 000 різних пристроїв для дистанційного навчання та роботи онлайн.

“Дашборд дає зрозуміти:

  • скільки ще девайсів необхідно;
  • хто може допомогти Україні їх закупити;
  • скільки пристроїв досі не активували тощо.

Останнє є певною проблемою, над розв’язанням якої МОН і Мінцифри вже працюють”, – пояснив він.

Крім того, за словами Михайла Федорова, у Мінцифри триває робота над створенням набору даних для кабінетів “НУШ”.

Планують, що вони міститимуть інформацію:

  • про кількість класів “НУШ” в Україні;
  • про пілотні класи “НУШ”;
  • якими матеріалами й обладнанням забезпечені класи;
  • яких матеріалів та обладнання не вистачає в закладах освіти;
  • про порядок розподілу обладнання й матеріалів для класів “НУШ”.

Також, попередньо, у відповідних кабінетах можна буде знайти фото кожного класу, який навчається за програмою “НУШ”.

“Наявність такого інструменту дасть змогу отримувати більше ресурсів й ефективніше ухвалювати управлінські рішення”, – розповів віцепрем’єр-міністр.

Він також додав, що одне з головних питань, над розв’язанням якого нині спільно працюють Мінцифри та МОН, – “як вбити бюрократію в системі освіти”. У цьому, за словами Михайла Федорова, має допомогти застосунок для учнів, батьків і освітян “Мрія”, запуск якого відбудеться вже у вересні цього року.

Як розповів віцепрем’єр-міністр, функції додатка вже інтегрували з системою АІКОМ, що, зокрема, дасть змогу:

  • переводити дітей між школами в режимі онлайн;
  • автоматично генерувати звіти й відправляти їх у відповідні органи тощо.

“Ми думаємо, як зробити, аби в освітян не було тієї роботи, яка відволікає їх від найголовнішого – наших дітей”, – розповів Михайло Федоров.

За його словами, наразі АІКОМ перебуває, які додаток “Мрія”, на стадії бета-тестування. Утім, на думку Федорова, за пів року реєстр повністю наповнять усією необхідною інформацією.

“Це буде технологічна магія. Я сподіваюся, за рік-два ми зможемо запровадити ці інструменти в усіх школах”, – додав віцепрем’єр-міністр.

Він також розповів, що основна мета впровадження технологій в освітній процес України полягає не в гейміфікації, а в наданні якісної інформації про те, що реально відбувається в закладах освіти.

“Задача помістити всіх в єдину систему координат [Уряд України, МОН, ОДА, заклади освіти ред.], аби чітко розуміти:

  • які є проблеми;
  • яка ситуація з фінансуванням;
  • скільки не вистачає вчителів;
  • які заробітні плати в педагогів;
  • що зі стандартами;
  • що з підручниками.

Фідбек має бути без перешкод. Пряма електронна демократія в освіті повинна допомогти нам вирішити багато проблем і виявити ті, про які часто мовчать”, – резюмував Михайло Федоров.

Читайте також: “МОН опублікувало лист про організацію 2024/2025 навчального року”.

Титульне фото й фото в тексті: скриншоти з прямого етеру конференції


Обговорення