Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

30 Березня 2023

Тестування з предметів і вимірювання “м’яких навичок” – що планують зробити для вивчення освітніх втрат

Потрібно чітко визначити обсяг освітніх втрат і прогалин, а головне – розробити дієві інструменти для їхньої компенсації. Саме про це часто говорять освітні стейкхолдери.

Про план Державної служби якості освіти України щодо моніторингу освітніх втрат розповів в ефірі “Першого міського. Одеса” Іван Юрійчук – заступник Голови ДСЯО з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації.

Зокрема, він зазначив, що проблема із глобальними освітніми втратами тягнеться з початку пандемії COVID-19 і переходу на дистанційне навчання. Ще наприкінці 2021 – на початку 2022 років ДСЯО реалізувала перший етап дослідження цієї проблеми. Другий етап припав на кінець 2022 – початок 2023 року. Учасники освітнього процесу (учні, вчителі, директори закладів освіти й батьки) відповідали на питання, запропоновані службою. Незабаром результати цього опитування остаточно опрацюють і презентують громадськості.

Однак у ДСЯО розуміють, що опитування більшою мірою фіксує суб’єктивні відчуття респондентів і респонденток, а базуватися в розробленні інструментарію лише на відчуттях недоцільно. Саме тому у травні 2023 року служба запропонує учнівству з обраних закладів середньої освіти пройти тестування з української мови й математики. У такий спосіб можна буде зафіксувати динаміку результатів навчання, узявши результати тестування за вихідну точку. Також їх планують порівняти з результатами опитування – наскільки об’єктивні дані самооцінювання, чи збігаються відчуття із конкретними цифрами.

Крім того, Іван Юрійчук наголосив, що результати навчання – поняття ширше, ніж результати з конкретних предметів. “М’які”, або ж соціально-емоційні, навички також мають розвиватися. У світі поки немає ґрунтовних досліджень на національних рівнях, які б дали відповідь, як сформовані ці навички в сучасних дітей, тож Україна разом з 15 іншими країнами взяла участь у пілотному проєкті з вимірювання “м’яких” навичок. ДСЯО з EdCamp (національним координатором проєкту) є співорганізаторами цього дослідження.

З цих трьох компонентів – самооцінювання за допомогою опитування, результати навчання з конкретних предметів і стан розвитку соціально-емоційних навичок – у ДСЯО планують скласти скласти комплексне уявлення про динаміку результатів освіти й сконструювати інструменти компенсації втрат.

Читайте також: “Що таке “освітні втрати” в західній термінології та що потрібно українській освіті, аби їх компенсувати: інтервʼю з Русланом Гураком”.

Фото: скриншот ефіру каналу “Перший міський. Одеса”


Обговорення