782
0
Імовірно, українські учні й учениці в частині країн за кордоном зможуть вивчати предмети українознавчого компонента за трьома моделями:
Про такі плани МОН розповів міністр освіти і науки Оксен Лісовий в інтерв’ю для порталу Hromadske. Міністерство освіти і науки України вже провело переговори з Польщею та Словаччиною щодо підтримки вивчення українознавчого компоненту українськими школярами й школярками. Зараз ці рішення вже на стадії імплементації й триває робота для закріплення співпраці в міждержавних документах.
Оксен Лісовий наголосив, що через війну Україна ризикує втратити своїх громадян, які зараз перебувають за кордоном, особливо це стосується дітей і молоді. Адже з початку повномасштабного вторгнення в інші країни виїхали приблизно 500 тисяч дітей шкільного віку.
“Ми розуміємо, що наші діти за кордоном можуть бути асимільовані в місцеві спільноти, хоча самі держави часто й декларують, що вони нібито в цьому не зацікавлені. Насправді ми розуміємо, що так чи так діти пристосовуються. Водночас існує небезпека, що діти будуть там маргіналізовані, якщо не інтегруватимуться в нормальне офлайнове навчання. Тому вони повинні ходити в місцеві школи. Але для нас також важливо, щоб ці діти залишилися українцями, зберегли ідентичність”, – додав міністр освіти і науки.
За його словами, аби зменшити навантаження на школярів і школярок, які навчаються в офлайн-школі за місцем свого перебування й онлайн в українському закладі освіти, а також щоб допомогти зберегти їхню національну ідентичність, МОН розробило українознавчий компонент – до 6 годин української мови, літератури, історії України та географії на тиждень. Про нього “НУШ” докладно розповідала тут.
Як розповів Оксен Лісовий, у МОН розглядають три варіанти реалізації такого навчання:
Утім, міністр освіти і науки пояснив, що в другому випадку, коли українські вчителі викладатимуть українознавчий компонент учням у школах, де є великі осередки дітей, постає питання визнання їхніх дипломів.
“Ми теж маємо певне розуміння з польської, словацької та німецької сторони – попередньо вже провели переговори”, – розповів він.
За словами Оксена Лісового, ще однією проблемою в освіті українських дітей за кордоном є те, що підліткам важче, ніж молодшим дітям, даються процеси:
“Їхні освітні втрати глибші через те, що перший рік, а іноді й другий, їм ще важко орієнтуватися та навчатися в іноземних школах”, – додав міністр.
З огляду на це, як ми розповідали раніше, у МОН працюють над скороченою версією блоку STEM – природничих дисциплін і математики.
Крім того, як повідомив Оксен Лісовий, зараз триває перезавантаження “Міжнародної української школи”. Зокрема, заклад освіти має отримати новий функціонал:
За словами очільника МОН, “Міжнародна українська школа” має стати своєрідним “Міністерством закордонної освіти”.
“Маємо шанс сьогодні повертати назад з міграції не тільки тих, хто виїхав у 2022 році, але й тих, хто виїхав давно і дбає про те, щоб їхні діти знали, що мають українське коріння. Тому ми справді повертаємося до того бачення, що є 60 мільйонів українців. На сьогодні ми знаємо, перед якими демографічними викликами стоїмо. Тому нам треба реалізовувати цілеспрямовану політику, зокрема, освітню, скеровану на наші діаспори”, – резюмував Оксен Лісовий.
Читайте також: ““Один урок на місяць, але на повний день”: Оксен Лісовий розповів, як з 1 вересня зміниться викладання “Захисту України””.
Титульне фото: pershij.com.ua
Обговорення