Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

13 Лютого 2024

У ДСЯО опублікували перелік типових недоліків у роботі місцевих управлінь освітою, садочків та шкіл

Деякі місцеві органи управління освітою порушують порядок обліку дітей дошкільного й шкільного віку, а також не забезпечують необхідні умови для здобуття освіти дітьми з особливими освітніми потребами.

Про це розповіла Державна служба якості освіти України.

У 2022 та 2023 роках ДСЯО здійснила аналіз діяльності 116 місцевих органів управління освітою для вивчення їхньої ефективності. У підсумку фахівці служби виокремили перелік типових недоліків і порушень.

Зокрема, серед загальних порушень, які траплялися в закладах освіти, незалежно від їхнього типу можна виокремити такі:

Крім того, під час дослідження ДСЯО визначила недоліки й порушення у сферах дошкільної, загальної середньої, професійно-технічної та позашкільної освіти. Як зазначають у Службі, завдяки узагальненим даним за попередні роки, зокрема, школи й садочки зможуть усунути недоліки та запобігти порушенням законодавства.

Так, серед проблем у сфері дошкільної освіти фахівці ДСЯО виокремили:

Основними проблемами, які були виокремлені у сфері загальної середньої освіти є такі:

  • у більшості громад, де здійснювали аналіз, фактична наповнюваність ЗЗСО значно нижча проєктної потужності (від 35% до 45%), що спричиняє збільшення видатків на одного учня (у деяких випадках це 94-191,2 тис. грн замість середніх 32,6-45,5 тис. грн);
  • деякі ліцеї, що функціонують у територіальних громадах, надалі не зможуть відповідати вимогам законодавства й забезпечувати право учнів на здобуття профільної середньої освіти відповідно до абзаців 6 і 8 частини першої статті 32 Закону України “Про повну загальну середню освіту”, а тому там згодом будуть скасовані набори до 10-11 (12) класів. Крім того, частина з них і зараз не забезпечує вивчення предметів на профільному рівні;
  • недостатнє фінансування засновниками ЗЗСО варіативної складової навчальних планів;
  • деякі місцеві органи самоврядування здійснюють порушення під час закріплення території обслуговування за закладами освіти й оприлюднення цієї інформації;
  • у деяких громадах порушують вимоги щодо організації підвезення й перевезення учнів до місця навчання та у зворотному напрямку (абзац 5 частини першої статті 8 Закону України “Про повну загальну середню освіту”);
  • у частині громад не здійснюють заходи щодо введення до штатних розписів навчально-реабілітаційних центрів обласного підпорядкування посад асистента вчителя/вихователя на клас/групу дітей постійного контингенту (Типові штатні нормативи навчально-реабілітаційних центрів, затверджені наказом МОН України № 890 від 3 липня 2020 року).
  • у деяких громадах не створені належні умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами (стаття 19 Закону України “Про освіту”). Більшість закладів освіти забезпечені безперешкодним доступом лише до першого поверху, частково там пристосовані туалетні кімнати, на низькому рівні облаштування ресурсні кімнати. Крім того, у деяких громадах не створили інклюзивно-ресурсні центри.

Читайте також:Відновлення навчання на деокупованих територіях: основні проблеми й потреби шкіл, а також пропозиції для їх розв’язання”.

Титульне фото: freepic.com


Обговорення