8 897
0
Директор директорату інклюзивної та позашкільної освіти МОН Лариса Самсонова розповіла про 5 основних змін, які планує зробити міністерство у позашкільній освіті.
Про це повідомила прес-служба МОН.
“Якщо зараз з місцевих бюджетів фінансується кожен окремий заклад позашкільної освіти, то надалі ми пропонуємо запровадити принцип “гроші ходять за дитиною”. Щоб направляти кошти на конкретні послуги, а не “стіни”.
Це стане можливим тоді, коли буде налагоджено облік дітей, вивчено попит і тенденції. На жаль, до нас неодноразово надходили скарги, що керівництво позашкілля не завжди використовує кошти за призначенням. Наприклад, діти записуються у декілька гуртків, а потім туди не ходять, але в усіх документах йдеться, що вони там є і заклад живе активним життям”, – зазначила Самсонова.
У відомстві хочуть ввести вичерпний ваучер, який передбачатиме певну кількість послуг, що держава надаватиме учням поза школою. Водночас учні повинні мати можливість скористатись ваучером як в державних, так і в приватних установах – це обиратимуть батьки. Програми приватних установ акредитовуватиме держава.
На впровадження ваучерної системи в майбутньому планують виділяти окремі субвенції з держбюджету.
“Для того, щоб щось розвивати, створювати адекватні стимули, потрібні дані, на основі яких можна зробити висновки про стан системи, її потреби та проблеми. Зараз таких можливостей ми не маємо, і впровадження системи прозорого та ефективного моніторингу якості позашкільної освіти має це змінити”, – наголосила керівниця директорату.
У МОН розглядають можливість зарахування результатів позашкілля у школах, що дозволяє новий освітній закон.
“Ми розуміємо, що дитина, яка ходить, наприклад, до спортивної школи та готується стати олімпійським чемпіоном, має багато навантаження та мало вільного часу. Тому ми говоримо про те, щоб її результати з позашкілля зараховувалися як оцінки уроків фізкультури у школі. Таким чином, замість цього ж уроку фізкультури школяр зможе приділити час іншим предметам або ж просто відпочити”, – пояснила Самсонова.
4. Модернізація змісту позашкільної освіти
Планують оновити програми у позашкільних закладах та розширити напрями гуртків.
“Я хочу підкреслити, що ми не говоримо про непотрібність традиційних напрямів позашкілля, але зараз діти хочуть не лише вчитися танцювати чи робити аплікації, але й, наприклад, опановувати інформаційні технології. Держава має їм це забезпечити”, – сказала очільниця директорату.
“Ми зіштовхнулися з тим, що заклади позашкільної освіти під загрозою закриття, адже те, у якому форматі вони працюють, інколи призводить до того, що частина приміщень використовується не за призначенням. Утримувати такі заклади громадам нецікаво.
[…] Ми хочемо запропонувати керівництву цих громад і закладів розробляти стратегії розвитку послуг, вивчати потреби дітей, підбирати послуги для дітей за віком і за іншими ознаками, можливо, навіть надавати майданчик для реабілітації дітей з інвалідністю. Наприклад, гурток з ліплення дуже добре розвиває моторику дитини, чудово також впливає і терапія з тваринами”, – розповіла Самсонова.
Фото: автор – stephanrinke, Pixabay
Обговорення