1 137
0
25 закладів загальної середньої освіти цьогоріч стануть менторами для 100-150 пілотних ліцеїв, що почнуть апробувати старшу профільну школу у 2025 році.
Перший етап підготовки до пілотування – розроблення й обговорення концепції академічних ліцеїв. Другий – створення мережі закладів-амбасадорів. Зараз ми перебуваємо на перших двох стадіях. А далі – ”етап доброго стратегування”.
Про алгоритм підготовки до пілотування старшої профільної школи розповів директор Директорату шкільної освіти Ігор Хворостяний під час другого дня форуму “Реформування старшої профільної середньої освіти (академічні ліцеї)”.
“Сісти й за годину написати, які в нас будуть профілі й таке інше – це контрпродуктивний шлях, який веде в нікуди. Цьому мають передувати обговорення, аналіз запитів, пріоритетів, можливостей, урахування думок різних спільнот – вчительства, учнівства, батьківства, органів місцевої влади”, – додав Хворостяний.
На другому етапі стратегування кожен пілотний заклад освіти має оцінити власні спроможності та сформувати власне бачення, знайти свою “родзинку”, орієнтуючись на свої сильні сторони. І фінальний етап стратегування – вихід на цілісну концепцію, визначення профілів, напрацювання чернеток із навчальними планами.
Далі цю стратегію варто розкласти в конкретний план дій, таймлайн. Ігор Хворостяний наголосив, що на всіх цих етапах МОН та партнери підтримуватимуть шкільні команди.
“Зрештою у 2027 році на нас чекає загальнонаціональне впровадження. Ми б дуже хотіли, щоби воно ґрунтувалося на “доказовій педагогіці”. Аби це була не гіпотеза когось із міністерства, чи когось із міжнародних партнерів, а перевірений, ґрунтований на аналізі даних результатів пілотування глобальний запуск реформи у 2027 році”, – додав Хворостяний.
Окрім цього, під час заходу Оленка Северенчук, директорка благодійного фонду “savED”, презентувала концепцію та навчальну програму на прикладі житомирського ліцею. Докладно про це “НУШ” розповідала раніше:
Титульне фото: скриншот із прямої трансляції
Обговорення