Освітній проєкт #stop_sexтинг презентував результати дослідження, яке мало виявити, чи впливають уроки #stop_sexтинг на знання та навички дітей і чи є цей вплив стійким.
Про це НУШ повідомили представники проєкту #stop_sexтинг.
Із ключовими рекомендаціями, сформульованими на матеріалі дослідження, та повним звітом про нього можна ознайомитися за посиланням.
Ці рекомендації корисні для тих, хто розробляє превентивні програми для дітей шкільного віку в межах освітньої шкільної системи Україні та за кордоном.
Основним результатом уроків #stop_sexтинг стало те, що діти
- краще усвідомлюють ймовірність подій в інтернеті, що негативно впливатимуть на їхнє життя;
- краще визначають ситуації ризику;
- визнають, що інтернет-користувачі є відповідальними за свою онлайн-поведінку;
- більше готові підтримати тих, хто зіштовхнувся з онлайн-насильством чи іншим негативним досвідом в інтернеті;
- знають більше про те, до кого звернутись у випадку виникнення небезпечної ситуації в інтернеті.
Як зазначають дослідники, “через рік після проходження уроків діти демонструють дотримання визначених правил та готовність до підтримки інших дітей, які можуть опинитися в ситуації небезпеки”.
Серед ключових рекомендацій щодо навчання дітей на тему безпеки в інтернеті такі:
- уроки мають бути регулярними (1-2 рази на рік);
- необхідно забезпечувати супровід дітей після уроку, наприклад, налаштування безпеки та приватності дітьми на власних гаджетах та у профілях соціальних мереж;
- працювати над формуванням обізнаності про онлайн-безпеку серед батьків;
- зміст навчальної програми має відповідати віковим особливостям дітей та їхнім актуальним потребам у навчанні з питань безпеки у цифровому середовищі;
- варто комбінувати різні форми інтерактивних методів навчання (ігри, перегляд матеріалів, дискусії тощо);
- необхідна попередня підготовка вчителя до проведення уроків, що включає як ознайомлення з методичними матеріалами освітньої програми і їх апробацію, так і проходження вчителями навчальних вебінарів;
- формат проведення уроку (онлайн чи наживо) не впливає на ефективність;
- необхідне інформування дітей про тему уроку до його проведення.
За актуальними програмами підвищення кваліфікації від #stop_sexтинг можна стежити за посиланням.
Читайте також: ““Школа без цькувань”: освітній серіал для батьків та вчителів доступний для перегляду”.
Слава Україні!
Героям слава!
Переможемо!
Фото: #stop_sexтинг
Обговорення