Цього тижня в проєкті “Вчися вухами” від ГО “Смарт освіта” з’явилися п’ять нових аудіоуроків – з української літератури, історії України, всесвітньої історії та громадянської освіти.
Стежити за анонсами уроків можна на сторінці “Вчися вухами” в Instagram.
З уроку історії України для 10 класу “Пропагандистський ідеал радянської людини” слухачі й слухачки дізнаються:
- що таке пропаганда;
- чому священники та віряни стали класовими ворогами;
- як Різдво, Великдень і день Святого Миколая адаптували під комуністичні цілі та цінності;
- історію Гелі Маркізової – бурятської дівчинки в костюмчику “морячки”, що спочатку була інструментом пропаганди, а зрештою була репресована;
- про систему ідеологічного виховання дітей – жовтенят, піонерів і комсомольців;
- про пропаганду навіть у математичних задачах.
Ще один урок для 10 класу з історії України на тему “Українці в арміях воюючих держав: Українські січові стрільці”.
В епізоді – розмова про:
- формування окремого батальйону Українських січових стрільців: 2 500 бійців проти 28 000 добровольців, які зголосилися;
- мобілізацію полків в австро-угорській армії;
- вимоги до майбутніх “усусів”: вступати могли лише юнаки, молодші за 21 рік, що не були призвані до австрійського війська або колись звільнені від військової фронтової служби;
- “українських Фермопілів” – бій за гору Маківка (весна 1915 року);
- “найкривавішу” битву – бій на горі Лисоня (серпень-вересень 1916 року);
- Листопадовий зрив/чин у Львові;
- австрійського архікнязя Вільгельма фон Габсбурґа Лотрінгена – названого українцями як Василь Вишиваний;
- жіночу чоту “Січові стрільці ІІ”.
Слухати можна за посиланням.
Учні й учениці 10 класу можуть прослухати урок з громадянської освіти на тему “Чи важливо людині самореалізуватися в житті”.
У фокусі уваги:
- що таке самореалізація та чи важливо людині самореалізовуватися;
- піраміда потреб Маслоу;
- як впливають цінності на самореалізацію;
- значення креативності та мобільності;
Упродовж уроку на запитання також відповідатиме Chat GPT.
З уроку української літератури “Священна корова” української літератури Юрій Андрухович. “Пісня мандрівного спудея” 11-класники дізнаються про:
- мистецьку провокацію на фестивалі “Вивих-92”;
- поетичне угруповання Бу-Ба-Бу (“бурлеск”, “балаган”, “буфонада”);
- “маленьких чортенят” – рими;
- публічні скандальні заяви Юрія Андруховича.
Посилання – за лінком.
З всесвітньої історії учні й учениці 11 класів можуть прослухати урок на тему “Як почалася “холодна війна” після Другої світової”.
Слухачам і слухачкам розкажуть про:
- походження явища “холодної війни” та її впливу на міжнародні відносини;
- домовленості, погоджені під час Кримської або Ялтинської конференції (лютий 1945 року);
- лінію Керзона;
- закріплення попередніх домовленостей під час Потсдамьскої конференції (липень-вересень 1945 року);
- заснування ООН та спроби Ради Безпеки розв’язати проблему окупації радянськими військами території Ірану в перші місяці існування;
- “Довгу телеграму Кеннана” (лютий 1946 року) та концепцію “стримування” впливу СРСР;
- промову Вінстона Черчилля “М’язи миру” (березень 1946 року) та перше використання терміну “залізна завіса”;
- точку відліку “холодної війни” – промову “Доктрина Трумена” (березень 1947 року);
- втілення доктрини Трумена – плану Маршала (червень 1947 року).
Читайте також: “Вчися вухами”: нові уроки з української мови та громадянської освіти для 10–11 класів”.
Зображення: ГО “Смарт освіта”
Обговорення