Цього тижня в проєкті “Вчися вухами” від ГО “Смарт освіта” з’явилися п’ятнадцять нових аудіоуроків – з української мови, літератури та історії.
Стежити за анонсами уроків можна на сторінці “Вчися вухами” в Instagram.
З української мови для 8 класу вийшов урок на тему “Однорідні члени речення. Однорідні та неоднорідні означення”.
Зокрема, через секрети приготування смачного борщу учні можуть дізнатися:
- що таке однорідні члени речення та як їх визначити;
- як визначити засіб звʼязку та смислові відношення;
- що таке однорідні та неоднорідні означення.
Ще один урок з української мови для 8 класу – про “Кому між однорідними членами речення й узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами”.
Школярам і школяркам пропонують дізнатися на прикладах з біографії одного з головних творців Marvel Comics Стена Лі:
- як визначити однорідні члени речення, засоби звʼязку, узагальнене слово;
- як зрозуміти, які розділові знаки треба ставити.
Слухати можна за посиланням.
Також для 8 класу з української мови доступний аудіоурок на тему “Речення прості й складні, двоскладні та односкладні”.
З нього на прикладах слів з пісень YakTak, Kola, Артема Пивоварова та інших можна дізнатися, як розрізнити види речень.
З історії України учні й учениці 8 класу можуть прослухати урок “Великий луг – Батько, Січ – Мати. Історія козацьких територій та поселень”, зокрема, школярам пропонують дізнатися:
- чому після того, як росіяни підірвали Каховську гідроелектростанцію, активно постала тема Великого Лугу;
- що ж таке Великий Луг, хто там мешкав, чим займався і чому цю сторінку нашої історії так хотіли знищити росіяни.
Посилання – за лінком.
Ще один урок для 8 класу з історії на тему “Внутрішньо- та зовнішньополітична діяльність уряду Богдана Хмельницького”.
У фокусі уваги:
- яку державу вдалося побудувати Богдану Хмельницькому:
- як формувалася система органів влади, кому належала земля, яким було становище різних верств суспільства;
- як інші країни впливали на зовнішньополітичне становище Української козацької держави;
- звідки ростуть ноги в сучасної російсько-української війни.
Для 9 класу доступний урок з української літератури на тему “Бунтарка в оксамитовій сукні. Марко Вовчок та її повість “Інститутка”.
Зокрема, з уроку можна з’ясувати:
- хто Марко Вовчок за походженням;
- як відмінювати Марко Вовчок – як жіноче чи чоловіче імʼя?
- чому Марко Вовчок жила у тітки та почувалася бідною родичкою;
- як вона ставилася до концепції “вдалого заміжжя”;
- як починала писати та скільки років їй треба було, щоб опанувати українську ;
- звідки взявся псевдонім;
- що там було з Кулішем;
- як у неї було із Ше;
- яку угоду з нею уклав Жуль Верн;
- історію про плагіат;
- про позашлюбну дитину її сина;
- про повість “Інститутка”: про що вона, який сюжет, для кого присвятою вийшла друком, про її героїв, тематику та чи є там у панів імена.
Слухати урок – тут.
Для 9 класу з історії України – урок “Від археології до націоналізму: українські землі у складі Російської імперії другої половини ХІХ ст”.
Разом з учителем слухачі й слухачки матимуть змогу дізнатися про:
- Кирило-Мефодіївське товариство;
- хлопоманів;
- Валуєвський циркуляр та Емський указ;
- поділ на Стару та Молоду Громади;
- народників та марксистів;
- Братство тарасівців та “Символ віри молодих українців”.
Ще один урок для 9 класу з історії на тему “Шлях модернізації та прогресу? Українські землі у складі Російської імперії у другій половині ХІХ ст.”
У фокусі уваги:
- як серед паротягів, пароплавів, дирижаблів, радіо та телефонів непомітно сталася зміна суспільного устрою: феодальні відносини остаточно покинули історичну арену, аграрні суспільства занепали або були завойовані;
- як приходить новий індустріальний соціум, побудований в містах навколо заводів і фабрик: суспільство ідеологій, прогресу та капіталізму; суспільство колоніальних імперій, конкуренції та змагання за першість.
Слухати можна за посиланням.
З української мови для 10 класу вийшов урок на тему “Орфографічна помилка: апостроф, м’який знак, спрощення”.
Школярам і школяркам пропонують дізнатися про те:
- де правильно ставити апостроф;
- де писати м’який знак, а де – не треба;
- як відбувається спрощення у групах приголосних -ждн, -здн, -стн, -стл, -скн, -зкн і не тільки.
Для 10 класу з української мови доступний аудіоурок на тему “Пароніми. Запобігання помилкам на вживання паронімів”.
Зокрема, розкрито такі підтеми:
- різниця між компанія і кампанія, ділянка та дільниця і що таке пароніми;
- поширені помилки у вживанні паронімів;
- пароніми, які є антонімами чи синонімами;
Слухати урок – тут.
Для 10 класу – особливий урок з української літератури “Сила духу та боротьби. “Contra spem spero” Лесі Українки”.
Під час уроку слухачі й слухачки дізнаються:
- який вірш Українки декламувала Катрін Деньов на відкритті цьогорічного Каннського кінофестивалю;
- хто такі Мишелосіє;
- як Леся ставилася до власної хвороби;
- звідки пішов її псевдонім;
- як вдягалася та кого кохала Леся;
- “Contra spem spero”: коли написала вірш, образ Сізіфа, ідея, символи та художні засоби.
З української мови для 11 класу вийшов урок на тему “Розділові знаки в простому реченні з відокремленими членами”.
У фокусі уваги:
- що таке відокремлення;
- які розділові знаки (не) треба ставити;
- відокремлене означення та відокремлена обставина.
З історії України учні й учениці 11 класів можуть прослухати урок на тему “Відновлення незалежності України. Чому не можна “Перебудувати” імперію”.
Слухачам і слухачкам розкажуть про те;
- як совєцькі керівники намагалися зберегти СРСР і чому ці спроби стали провальними;
- як відроджувався український рух, і до чого тут студенти;
- в яких умовах була проголошена Незалежність України.
Ще один урок для 11 класу з історії на тему “Інтеграція України в європейський та світовий економічний простір: виклики і відповіді”.
В епізоді – розмова про:
- українську економіку на початку незалежності у 1991 році, коли джинси, жуйка, снікерс і склянка були недосяжною для більшості розкішшю в СРСР;
- приватизацію в 90-х та чому це призвело до створення олігархів;
- вплив росії на українську економіку;
- Україну, яка стає членом МВФ, вводить гривню, ЄС визнає нас країною з ринковою економікою;
- Єдиний економічний простір та тузлинську кризу;
- вступ України до Світової організації торгівлі у 2008 році;
- Угоду про асоціацію між Україною та ЄС.
Слухати можна за посиланням.
З уроку історії для 11 класу “1944. Депортація кримських татар” слухачі й слухачки дізнаються про таке:
- як росія століттями вимивала ідентичність корінних мешканців, гнала їх з рідної землі, а замість них приводила сіру покірну масу;
- чому зараз кримські татари у Криму – меншість, хоча у 1783 році їх було 92%;
- депортація кримських татар 1944 року, під час якої загинули близько 8 тисяч людей.
Читайте також: “Вчися вухами”: нові уроки з української мови й літератури для 8–11 класів.
Зображення: ГО “Смарт освіта”
Обговорення