Цього тижня в проєкті “Вчися вухами” від ГО “Смарт освіта” з’явилися вісім нових аудіоуроків – з української мови, літератури та історії України.
Стежити за анонсами уроків можна на сторінці “Вчися вухами” в Instagram.
З української мови для 8 класу вийшов урок на тему “Означення. Прикладка як різновид означення”.
Учням і ученицям на прикладах із фільму “Барбі” пропонують дізнатися про:
- різновиди означень;
- різницю між узгодженим і неузгодженим означенням;
- як німкеня Ліллі стала американкою Барбі та почала боротися зі стереотипами в суспільстві;
- прикладку як різновид означення.
Слухати можна за посиланням.
З української мови учні й учениці 8 класу можуть прослухати урок на тему “Обставина, порівняльний зворот”. Школярі на прикладах із “Книги-мандрівки. Україна” про художницю Марію Примаченко та мультсеріалу “Дивосвіт” дізнаються про:
- різновиди обставин;
- вісім видів обставин за значенням і їхні способи вираження;
- порівняльні звороти.
Учні й учениці 8 класу можуть прослухати урок з української літератури на тему “Українські народні думи. “Маруся Богуславка”.
Під час прослуховування школярі з’ясують:
- хто ввів у науковий обіг термін “думи”;
- чим відрізняються думи від історичних пісень;
- чому одна й та сама дума могла звучати по-різному;
- як жили та працювали кобзарі;
- чому кобзарів переслідували в російській імперії та Радянському Союзі;
- під час яких подій була створена дума “Маруся Богуславка”;
- особливості твору “Маруся Богуславка”.
Слухати урок – тут.
З української літератури для 9 класу вийшов урок на тему “Слово о полку Ігоревім”.
Школярам і школяркам пропонують дізнатися:
- чому стільки розмов про фальсифікації твору та чому “Слово” могло бути написане не в той час, про який розповідає його сюжет;
- якою була історія відкриття поеми “Слово про похід Ігорів”;
- хто автор і які у твору жанр та композиція;
- де у творі саспенс;
- характеристики персонажів.
Ще один урок для 9 класу з української літератури на тему “Мандрівна академія” Григорій Сковорода. “Бджола та Шершень”.
У фокусі уваги:
- особливості освіти, яку отримав Григорій Сковорода;
- аналіз байки “Бджола та Шершень”;
- мораль байки: праця повинна стати для людини природною потребою, “найсолодшою поживою”.
Посилання – за лінком.
З уроку української літератури для 10 класу “Іван Карпенко-Карий (Тобілевич). “Мартин Боруля” слухачі й слухачки дізнаються:
- що робив Іван Тобілевич, аби не перевтомлюватися й плідно працювати в театрі;
- що зробив молодий Тобілевич, аби побачити наживо виставу “Отелло” Шекспіра в Єлисаветграді (Кропивницькому);
- чому Тобілевич був фанатом Шевченка;
- як з’явився псевдонім Карпенко-Карий;
- як була обрана назва “Театр корифеїв”;
- якими мовами ставили п’єси в Театрі корифеїв;
- яка сімейна історія Тобілевича лягла в основу трагікомедії “Мартин Боруля”;
- що потрібно, аби стати “дворянином”, на думку Мартина.
Для учнів і учениць 10 класу доступний урок з історії України на тему “Директорія. Антигетьманське повстання. Акт Злуки”.
Основна увага сфокусована на таких підтемах:
- чим “узурпатор” Скоропадський не влаштовував українців;
- утворення опозиційного руху (Український національно-демократичний союз, майбутній Український національний союз) на чолі з Володимиром Винниченком;
- утворення Директорії для антигетьманського повстання;
- підтримка повстання (та Директорії) селянами та усусами (Січовими Стрільцями);
- зречення влади Скоропадським і відновлення Української Народної Республіки;
- відмінність політики Директорії від політики гетьмана;
- “трудова інтелігенція” або “нетрудові експлуататорські класи” – український варіант більшовизму Директорії;
- як більшовицька політика Директорії могла унеможливити Злуку;
- Акт Злуки УНР і Західноукраїнської Народної Республіки (ЗУНР) в Соборну Україну;
- що відбувалося в Києві в день Соборності 22 січня 1919 року, у річницю ухвалення ІV Універсалу Центральної Ради про державну самостійність УНР;
- як Трудовий конгрес затвердив акт про створення єдиної Соборної України та висловився проти встановлення в Україні радянської форми правління.
Слухати можна за посиланням.
На уроці з історії України “Радянські концентраційні табори: ГУЛАГ (ГУТАБ)” 11-класники розглянуть:
- “на одну людину – менш ніж два квадратні метри простору” – що таке ГУЛАГ (ГУТАБ);
- хто і за що потрапляв у радянські концентраційні табори;
- що робили в таборах близько 18 мільйонів людей за декілька десятиліть існування ГУЛАГів;
- як українські ув’язнені організовували аматорські театри на спротив радянській системі;
- розформування ГУЛАГів: як усе закінчилось.
Читайте також: “Вчися вухами”: нові уроки з української мови та історії України для 7–10 класів”.
Зображення: ГО “Смарт освіта”
Обговорення