Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

7 Червня 2024

Верховна Рада ухвалила законопроєкт “Про дошкільну освіту”: що зміниться для освітян, вихованців і їхніх батьків

6 червня 2024 року Верховна Рада України ухвалила в цілому законопроєкт №8030 “Про дошкільну освіту”. Відповідне рішення підтримали 299 народних депутатів.

Про це повідомило Міністерство освіти і науки України.

Повний текст документа й порівняльні таблиці доступні за посиланням.

У МОН розповіли, що законопроєкт має:

  • покращити умови праці для освітян;
  • розширити права батьків дошкільнят;
  • створити максимально сприятливі умови для стрімкого розвитку якісної та доступної дошкільної освіти в Україні.

Крім того, під час його розроблення фахівці врахували світовий досвід і євроінтеграційні вимоги.

Проєкт закону №8030 “Про дошкільну освіту” зареєстрували у Верховній Раді 13 вересня 2022 року. Його ініціаторами виступила група народних депутатів на чолі з Володимиром Вороновим – головою підкомітету ВРУ з питань раннього розвитку й дошкільної освіти комітету парламенту з питань освіти, науки та інновацій.

21 березня 2023 року Верховна Рада розглянула документ у першому читанні, а 6 травня 2024 року ухвалила в цілому.

Для надання дітям якісної та доступної дошкільної освіти, а також забезпечення прав усіх учасників освітнього процесу у документі, зокрема, пропонують:

  • надавати щорічну відпустку обсягом 56 календарних днів для всіх педагогічних працівників ЗДО;
  • зменшити педагогічне навантаження для вихователів, інструкторів з фізкультури, психологів, соціальних педагогів, асистентів вихователів і методистів;
  • надати засновникам ЗДО право встановлювати доплати за перевищення норми дітей у групі;
  • забезпечити територіальну доступність дошкільної освіти для всіх її учасників;
  • забезпечити право формувати індивідуальну освітню траєкторію для дитини;
  • надати дітям право навчатися в різних форматах або поєднуючи їх;
  • надати батькам право на отримання педагогічної підтримки;
  • забезпечити функціонування нових типів ЗДО: мобільного, сімейного, мінісадка, центру педагогічного партнерства;
  • дати змогу ЗДО запроваджувати різні форми навчання: очну, мережеву та / або дистанційну;
  • унормувати використання освітніх і парціальних програм;
  • зараховувати дітей до комунальних ЗДО у затвердженій законом черговості за територіальним принципом;
  • зобов’язати засновників ЗДО забезпечити педагогів ігровими, дидактичними й матеріально-технічними ресурсами;
  • встановити доплати за перевищення норми дітей у групі;
  • визначити особливі умови ліквідації садків у сільській місцевості та спеціальних дитсадків;
  • встановити умови призначення та термін роботи керівника ЗДО;
  • унормувати формат педагогічної ради й умови проведення інституційного аудиту.

Читайте також: “Дошкільна освіта в країнах Європи: чим схожа та чим відмінна від України”.

Титульне фото: freepic.com


Обговорення