391
0
У 2025 році МОН планує приділити значну увагу вдосконаленню процесу створення та доставлення підручників до закладів освіти. Адже нинішній механізм підручникотворення є складним і громіздким.
Про це розповіла заступниця міністра освіти і науки України Надія Кузьмичова під час підсумкового брифінгу МОН, присвяченого результатам роботи в напрямі шкільної освіти у 2024 році.
За її словами, якщо підручник не з’являється в закладі освіти 1 вересня, це всім помітно й усі починають про це говорити.
“А нинішня система достатньо складна. У ній багато процесів, які накладаються один на одного. І якщо збій відбувся в одному, то летить вся мережа”, – пояснила заступниця міністра.
Надія Кузьмичова також нагадала, що з 2024 року всі ключові процеси – апробацію, експертизу й конкурс підручників – здійснює Український інститут розвитку освіти.
“Сформовані нові експертні комісії, які мають на меті підвищити якість тих підручників, які далі йдуть у видавництво”, – розповіла вона.
За словами заступниці міністра, окрему увагу у 2025 році приділятимуть електронним додаткам до паперових видань. А також працюватимуть над концепцією відмови від підручникоцентризму.
“Звертаю увагу, тут не йде мова про відмову від підручника. Це про перегляд отого складного громісткого процесу, як ми друкуємо підручник, в якій кількості і як ми їх доставляємо, і розуміння, що в ньому можна змінити так, щоб мета досягалася швидше. А мета яка? Дитина має бути з підручником у тому форматі, який актуальний і адекватний її віку і запитам конкретної ланки школи”, – резюмувала Надія Кузьмичова.
Раніше ми публікували докладний матеріал про те, як вчителі можуть впливати на якість шкільної літератури. Докладніше читайте за посиланням.
Читайте також: “Затверджено наказ про зміни в апробації підручників: графік, перелік літератури, відповідальність на УІРО”
Титульне фото: очільник Дніпропетровської ОВА Сергій Лисак
Обговорення