5 451
0
Міністерство освіти і науки має намір комплексно підійти до трансформації системи освіти, зокрема, відновити “Нову українську школу” та надати приватній ініціативі доступ до організації ЗДО.
Про це в ефірі програми “Сніданок 1+1” розповів міністр освіти і науки Оксен Лісовий, коментуючи питання щодо планів МОН у сфері реформування освіти.
Міністр зазначив, що система освіти України, як і будь-яка у світі, потребує постійної трансформації та модернізації. “Освіта – це те, що готує людину для завтрашнього дня. Для завтрашнього – не для вчорашнього”, – зауважив міністр.
Саме тому в МОН наразі обговорюють з експертами комплекс реформ, які, зрештою, стосуватимуться всіх галузей.
Зокрема, у міністерстві зараз працюють над трансформацією дошкільної освіти. Серед ключових заходів, які обговорюють із експертами, – відкриття швидкого доступу до професії (проведення навчання для працівників ЗДО), зміна соціального статусу вихователя (зміни в заробітній платі), відкриття доступу до організації ЗДО приватній ініціативі. “Хороша, якісна дошкільна освіта, безпечні умови та хороші можливості для розвитку дітей – це, по-перше, закладає основу для подальшого руху дитини, … а по-друге, це – можливість самореалізуватися батькам, матерям виходити на ринок праці”, – зазначив міністр.
Оновлено: як розповіло МОН на своєму сайті, також на дошкільнят та заклади дошкільної освіти чекають такі зміни:
У загальній середній освіті МОН планує “відновити” реформу “Нової української школи”, яка попри хороші відгуки батьків та показники результативності дітей була зупинена. Наразі в МОН працюють над поверненням субвенції на НУШ у базовій школі. Крім того, Оксен Лісовий наголосив, що в новому навчальному році урізань заробітних плат для вчителів не передбачається.
“Вийшли в базову школу і проєкт зупинився. Рік педагоги витягували це все на власному ентузіазмі, по-суті рятували цю реформу. Зараз уряд виділив 1,5 млрд гривень на відновлення реформи, на закупівлю обладнання, необхідного для базової школи і розграбованих шкіл на деокупованих територіях, підготовку вчителів”, – сказав він.
Також, за словами міністра освіти і науки, трансформація стосуватиметься старшої школи (академічних ліцеїв і професійних коледжів), профтехосвіти та вищої освіти і науки.
Через Covid-19 і початок повномасштабної війни в Україні є діти, які пішли в перший клас, але ще жодного разу не були в школі. А ще відсутність очного навчання має негативний вплив на підлітків. Тому головним завданням МОН наразі є повернути школярів за парти, забезпечивши їм безпечні умови навчання.
“Ці роки проявили неймовірну стійкість наших людей в освіті. І кожен раз, коли я говорю про якісь проблеми, про якісь трансформації, яких потребує освіта, про якісь зміни, я перш за все говорю, що у нас прекрасні люди, які витримали неймовірний тиск, які зберегли сталі системи, зберегли навчальні процеси, зберегли свої заклади освіти, колективи”, – додав міністр.
Раніше ми розповідали, як вирішуватимуть проблему з укриттями в школах, де немає підвалів.
Титульне фото: 1+1
Обговорення