267
0
Тривале дистанційне навчання суттєво вплинуло на соціалізацію учнів і учениць. Наслідком відсутності живого спілкування стала втрата дружніх контактів між дітьми та навичок комунікації. Прояви цього учителі вбачають у небажанні школярів підтримувати усну бесіду, встановлювати зоровий контакт із співрозмовником, а також у побоюванні висловлювати власну думку. А небажання вмикати камери під час онлайн-уроків може свідчити про зростання в дітей комплексів та невпевненості в собі.
Про це йдеться у звіті за результатами дослідження “Виклики в надолуженні освітніх втрат. Надолуження освітніх втрат учнів 5-11-х класів у Херсонській та Миколаївській областях”, яке провела агенція Fama на замовлення та у співпраці з ГО “Навчай для України”.
Докладніше ознайомитися з результатами можна за посиланням.
Ще однією проблемою, згідно з даними аналітиків, стала втрата самостійності. Навіть учні з високими академічними досягненнями часом виявляються неспроможними вирішити базові побутові завдання, які потребують спілкування (наприклад, самостійно відвідати лікаря чи зробити покупки). Батьки нерідко супроводжують старшокласників у таких ситуаціях, оскільки ті не знають, як діяти.
У дослідженні також йдеться про те, що брак навичок комунікації, за словами педагогів, має суттєві наслідки для подальших перспектив розвитку школярів. Так, інколи через бажання уникати спілкування деякі учні обирають університети, керуючись не власними зацікавленнями, а наявністю дистанційного формату навчання.
Водночас учителі зазначають, що багато школярів не розвинули навичок самостійної роботи, критичного мислення та ініціативності. Причиною цих втрат педагоги вважають поширення споживацького ставлення до інформації. Зокрема, учні не усвідомлюють потреби у вивченні матеріалу та спробах самостійно вирішувати певні завдання, адже розв’язки можна знайти в мережі або заручитися підтримкою штучного інтелекту.
Згідно з дослідженням, ще одним викликом дистанційного навчання є зниження фізичної та творчої активності в дітей. Відповідні заняття складно організувати онлайн. Крім того, значна частина учнів та батьків не надає цим предметам вагомого значення, через що діти часто пропускають уроки без поважних причин.
Хоча, за словами учасників дослідження, освітні втрати притаманні всім школярам без винятку, респонденти все ж виокремили групи учнів, які є найбільш вразливими:
Читайте також: “Через мотивацію та практичні завдання: як учні надолужують освітні втрати з української мови та математики в проєкті “Тепер я знаю””.
Титульне фото: freepic.com
Обговорення