2 538
0
У Міністерстві охорони здоров’я нагадали, як реагувати й поводитися, що можна робити/говорити, а що – категорично ні, у спілкування із військовими й цивільними, які зазнали тяжких поранень чи ампутацій.
Відповідні поради оприлюднені на сайті МОЗ. Публікуємо цей матеріал у майже незмінному вигляді.
Як зазначено в статті, деякі з цих рекомендацій дали самі ветерани:
Як зазначили в МОЗ, дуже важливо розмовляти не в присутності людини, якої це стосується. Тому краще говорити заздалегідь, ще до того, як діти виявлять цікавість. У розмові потрібно використовувати правильний термін – “людина з інвалідністю” – і пояснювати дитині доступними для її віку словами вищенаведені правила.
І найголовніше – навчити дитину бачити в людині насамперед особистість, а в інвалідності вбачати просто одну з ознак. У МОЗ навели такий приклад: “У тебе руде волосся і ти любиш комікси про Людину-павука, а в Ліди кирпатий ніс і вона дивитися аніме, Олег брюнет, він користується кріслом колісним і знімає відео для тіктока, а в дядька Дмитра немає ноги і він любить дивитися Формулу-1”.
Як наголосили фахівці, люди і їхні реакції та досвіди різні, тож єдиного універсального рецепта для всіх не існує. Слід запитувати людей, що для них комфортно, а що ні, стежити за реакцією та діяти відповідно.
Читайте також: “Як говорити з дітьми про людей з інвалідністю – поради психологині”.
Фото: Freepik
Обговорення