МОН пропонує до громадського обговорення рекомендації, як оптимізовувати мережу закладів професійної (професійно-технічної) освіти.
Документ розміщено на сайті міністерства.
Рішення щодо оптимізації мережі закладів професійної (професійно-технічної) освіти ухвалюють місцеві органи влади, проте МОН пропонує критерії для цього (до кожного критерія описані індикатори і їхні показники):
- демографічний – статистичний. Співвідношення кількості закладів профосвіти з кількістю населення в регіоні. Цей критерій враховує потенційну кількість молоді, яка навчатиметься в професійних (професійно-технічних) закладах освіти;
- економічний. Поточна й перспективна потреба місцевих роботодавців у робітниках, яких готує заклад. Визначається також обсяг ресурсів, які витрачаються на профтехосвіту. Серед індикаторів – наповненість груп у закладах, тижнева зайнятість навчальних майстерень, відсоток працевлаштування, зокрема за професією, випускників тощо;
- доступність. Відстань до закладу або час на доїзд до нього в громадському транспорті;
- соціальний. Спроможність мережі задовольняти запит населення на отримання робітничих професій. Соціальний критерій також враховує співвідношення закладів профосвіти з кількістю випускників шкіл, кількістю учнів з особливими освітніми потребами та часткою дорослих, які потребують підвищення кваліфікації чи перепідготовки.
Методичні рекомендації можна проглянути нижче:
HO.proyekt.Metod.rekom.optym.zakl.P-PT-O.27.08
Завантажити документ
Зауваження і пропозиції можна надсилати до 13 вересня на електронну адресу: [email protected] (Карбишева Вікторія Оттівна, керівниця експертної групи з питань змісту та забезпечення якості освіти директорату професійної освіти).
Фото: автор – Goodluz, Depositphotos
Обговорення