Напишіть нам

Всі теми

27 Травня 2020

Як повернути дітей в садок: поради для вихователів від Світлани Ройз

Дитяча та сімейна психологиня Світлана Ройз спільно з ЮНІСЕФ, ГО “Смарт освіта” та Міністерством освіти і науки підготували порадник для вихователів, як повернути дітей до садків після карантину.

Ознайомитись із ним можна у документі нижче.

Порадник для вихователів містить чіткі рекомендації закладам щодо повернення дітей: які запитання ставити, щоб вивчити емоції дітей; як обговорити з дітьми нові правила взаємодії одне з одним – як спільно домовитись про ці правила і показати їх через малюнки; як компенсувати нестачу тактильної взаємодії; як з допомогою ZOOM-конференції полегшити адаптацію та зменшити тривожність у дітей тощо.

“У мене дуже змішані почуття до відкриття садочків, – каже Світлана Ройз. – Точніше, не до факту відкриття (моя дочка – залюблена і заграна усіма нами – живе зараз на дачі й недавно розплакалася, говорячи “я так хочу побачити мої друзів по-справжньому”) – а тому, як забезпечити всі вимоги з безпеки, я їх дуже уважно читаю. І як адаптувати їх до реальних живих дітей 3-6 років. Як зробити перебування в садку, як мінімум, не травматичним. І як допомогти вихователям впоратися з новими величезними відповідальністю і навантаженням.

Ми ж, правда, не будемо очікувати від малюків, що вони відразу зможуть (взагалі зможуть) дотримуватися дистанції, зможуть, скучивши, не грати одне з одним, не торкатися, не грати м’якими іграшками, сидіти на стільчиках. (Дай Бог, щоби погода була гарною, аби була можливість багато гуляти).

Завдання дітей такого віку – рольові ігри, сенсо-моторний розвиток. Бігати, кричати, пробувати різні матеріали і в активній грі одне з одним освоювати правила і ролі. Ми не можемо позбавити дитину чогось, не запропонувавши натомість рівноцінне. Я написала ідеї, які, можливо, зможуть хоч трохи допомогти зняти напругу перших тижнів реадптації”.

Ілюстрація взята з порадника для вихователів

Також до порадника готують 13 ігор, які враховуватимуть обмежену рухливість, неможливість дітей торкатися/обіймати одне одного та інші протиепідемічні заходи безпеки. Ці ігри педагоги зможуть використовувати, щоб, наприклад, зняти післякарантинні стрес та напругу в дітей.

Re-Opening-of-Kindergartens.-Guidance-for-teachers-on-childrens-mental-health

Завантажити документ

Окрім того, Світлана Ройз підготувала порадник для батьків щодо повернення дітей у дошкільні заклади. Їх публікують кожного дня на fb-сторінці ЮНІСЕФ. Коли опублікують усі поради, “Нова українська школа” збере їх в окрему публікацію.

Дивіться також дистанційні уроки про COVID-19 для 6-10 класів та посібник для шкіл про те, як налагодити дистанційне навчання

Фото: автор – encrier, Depositphotos

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber


Обговорення