Фахівці Українського центру оцінювання якості освіти продовжують аналіз результатів дослідження.
На сайті УЦОЯО читачам пропонують ознайомитися із черговим випуском “PISA-2018. Україна у центрі уваги”.
Він присвячений вивченню ефективності методик викладання в закладах освіти.
Основні спостереження дослідників такі:
- Понад 75 % українських 15-річних підлітків повідомили, що вчителі з читання ставлять перед ними чіткі навчальні цілі й на початку кожного заняття роблять огляд вивченого раніше;
- 88 % учнів зазначили, що їхні вчителі протягом заняття ставлять запитання, щоб переконатися, що вони зрозуміли матеріал, а 89 % – що пояснюють, що саме вони мають вивчити за результатами певного заняття;
- методики прямого (структурованого) викладання читання практикують майже всі вчителі України незалежно від типу закладу освіти та місцевості, де цей заклад розташовано;
- методики структурованого викладання менше застосовують у роботі з учнями, які навчаються в закладах освіти різних типів у великих містах, а також з тими, які навчаються в ліцеях, гімназіях і спеціалізованих школах незалежно від типу населеного пункту, порівняно із середнім показником по країні;
- українські учні, чиї вчителі не використовують методик структурованого викладання, мають неістотно нижчі результати, порівняно з однолітками, чиї вчителі часто практикують пряме викладання;
- практика прямого (структурованого) викладання істотно підвищує успішність українських учнів із низьким соціально-економічним статусом;
- коли вчитель використовує прямі інструкції під час роботи з учнями більш високого соціально-економічного статусу, навчальна успішність таких учнів може неістотно погіршуватися.
Незабаром почнеться робота над аналізом даних, отриманих за результатами PISA-2022.
Читайте також: “Україна візьме участь у PISA-2025 – участь оплатить Організація економічного співробітництва та розвитку”.
Слава Україні!
Героям слава!
Переможемо!
Фото: Український центр оцінювання якості освіти
Обговорення