56 513
0
Державна служба якості освіти опублікувала роз’яснення про те, як організувати інклюзивне навчання у 2022 році.
Прочитати його повністю можна за цим посиланням.
Нововведення посилюють співпрацю між закладами освіти та інклюзивно-ресурсними центрами (ІРЦ). Так, школи отримуватимуть більше підтримки й допомоги під час навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Відтепер створення інклюзивних класів та розподіл освітньої субвенції здійснюватиметься за рівнями надання підтримки. Підтримка першого рівня надається насамперед учням, у яких виникають труднощі під час навчання, але яким не потрібен інклюзивний клас. Другий, третій та вищі рівні підтримки зазначають у висновку ІРЦ.
Для визначення рівнів підтримки в школі директор має:
Докладно про різниці в підходах до навчання дітей з різними рівнями підтримки дивіться в інфографіці нижче:
З 2022 року буде проводитися комплексна психолого-педагогічна оцінка на базі школи, а не ІРЦ, як було раніше. Це дасть змогу фахівцям працювати з дитиною у звичному їй середовищі. Також їхня участь – обов’язкова в складі команд супроводу дітей з ООП. Школи використовуватимуть ресурси ІРЦ для якіснішого підходу до організації інклюзивного освітнього середовища тощо.
Школи, у яких навчаються діти з ООП в інклюзивних класах одного або різних років навчання, можуть створювати інклюзивні міжкласні групи для вивчення предметів, модифікованих з урахуванням особливих освітніх потреб учнів.
Окрім того, індивідуальна програма розвитку складатиметься за оновленою формою, вказаною в Додатку 3 до Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти.
Раніше ми писали про те, що планує зробити МОН для безпечного та здорового освітнього середовища у 2022 році.
Фото: автор – monkeybusiness, Depositphotos
Обговорення