Напишіть нам

Всі теми

7 Липня 2020

Які трудові функції вчителя пропонує проєкт професійного стандарту

10-та міністерка освіти і науки та одна із розробниць професійного стандарту вчителя Лілія Гриневич зазначила, що документ пропонує 5 трудових функцій педагога.

Про це вона розповіла в інтерв’ю “Новій українській школі”.

Отже, за документом, на вчителя мають покласти такі функції:

  • застосування сучасних змісту освіти, методик і технологій;
  • партнерська взаємодія з учасниками освітнього процесу;
  • організація здорового, безпечного, розвивального, інклюзивного освітнього середовища;
  • управління освітнім процесом;
  • безперервний професійний розвиток.

Також у межах трудової функції стандарт даватиме професійні компетентності, якими має володіти педагог. Усі компетентності діляться на дві групи:

  • загальні: громадянська, соціальна, культура самовираження, лідерська й підприємницька компетентності;
  • професійні: мовно-комунікативна, предметна, методична, інформаційно-цифрова, психологічна, емоційно-етична, компетентність педагогічного партнерства, інклюзивна, здоров’язбережувальна, проєктувальна, прогностична, організаційна, оцінювально-аналітична, інноваційна, здатність до навчання впродовж життя та рефлексивна компетентності.

“Під час громадського обговорення були дискусії. Мовляв, навіщо вчителю лідерська компетентність. Не всі можуть бути лідерами. Так, але вчитель має бути лідером свого життя, вчителю доводиться бути лідером у щоденній роботі, коли він працює з класом. Для того, щоби мотивувати дітей, він мусить мати лідерські якості.

Або ж підприємницька компетентність – також необхідна як здатність проявляти ініціативу, розв’язувати комплексні проблеми”, – переконана Гриневич.

Більш детально про професійний стандарт вчителя читайте в нашому інтерв’ю з Лілією Гриневич

Також Лілія Гриневич пояснила, які три мети має професійний стандарт вчителя.

Фото: автор – pressmaster, Depositphotos

Цей матеріал підготовлено за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені тут погляди жодним чином не можуть сприйматися як офіційна думка Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber


Обговорення