5 442
0
Учні-переселенці зі східних та південних регіонів, інтегруючись у шкільне середовище на новому місці, стикаються із мовними труднощами. У випадку непорозумінь і конфліктів на цьому ґрунті із ситуацією має впоратися керівництво навчального закладу.
Про це мовний обмудсмен Тарас Кремінь розповів в інтерв’ю виданню “Главком”.
У випадку порушення мовних прав учасників навчального процесу, яке не змогли усунути “на місці”, команда мовного омбудсмена комунікує з місцевою владою.
“Відповідальним за дотримання мовного законодавства є і керівник закладу освіти, і його засновник. Якщо ми говоримо про конкретних вчителів і нездатність директора забезпечити освітній процес українською, звичайно, ми ініціюємо звільнення або попередження чи догану такому директору… Якщо директор не в змозі навести лад у своєму закладі освіти, то, звичайно, виникають запитання”, – наголосив Тарас Кремінь.
Утім, за його словами, є випадки, коли керівники закладів йдуть назустріч і самі нейтралізують проблему на самому початку.
У масштабах України таких прикладів порушення мовних прав здобувачів освіти небагато, тож, звісно, вони набувають інформаційного розголосу. Починати роботу з дотримання мовного законодавства, на думку омбудсмена, потрібно від учителя, директора, засновника закладу освіти. Міністерство у такому випадку формує державно-освітню політику, підтримує чинне законодавство.
Читайте також: “Перехід на українську: поради від батьків, філологів та мовного омбудсмена про те, як створити україномовний простір для дитини”.
Слава Україні!
Героям слава!
Переможемо!
Фото: Комунальний заклад “Куп’янська спеціальна школа”
Обговорення