872
0
Під час моделювання мережі закладів профільної середньої освіти Міністерство освіти науки отримало 1745 пропозицій від закладів загальної середньої освіти, які можуть стати академічними ліцеями, та 840 пропозицій від профтехів, які можуть залишитися у мережі, які професійні ліцеї. Такої кількості закладів забагато на 1 млн 200 тисяч учнів, які будуть навчатися у цій мережі на піку її навантаження. Про це розповів під час Серпневої конференції-2024 Дмитро Завгородній, заступник міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації.
“Ці цифри передбачають колосальні зміни у мережі. У нас має стати менше на 35-40% профтехів та закладів передфахової вищої освіти ніж зараз. А також нам потрібно у 4 рази менше закладів загальної середньої освіти з огляду на кількість учнів старших класів (тобто академічних ліцеїв теж має бути менше, ніж зараз створюється у громадах – ред.)”, - додав заступник міністра.
За його словами, щоб мережа старшої школи відповідала кількості старшокласників (за прогнозами МОН та з огляду на демографічну ситуацію в країні, далі їхня кількість буде зменшуватися), доведеться об’єднувати заклади професійної освіти та фахової передвищої освіти. Зараз це болісне питання для обох типів закладів та для ОДА.
“Навіть якщо ми зробимо стрибок у таку мережу у 2027 році, це будуть надзвичайні інфраструктурні зміни, - зазначив Дмитро Завгородній. - Це також передбачатиме, що організаційний досвід коледжів та профтехів буде переноситися на академічні ліцеї. Це точно передбачатиме велику кількість кейсів співпраці профтехів та академічних ліцеїв. Наприклад, якщо профтех має гуртожиток, який не використовується на повну потужність, його можна відремонтувати й передати під потреби академічного ліцею. Тому такої співпраці більшатиме”.
Читайте також: “На базі 10 профтехів створюються сучасні профорієнтаційні хаби для школярів”.
Фото: МОН
Обговорення