Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

7 Квітня 2021

Затвердили нову типову програму підвищення кваліфікації педагогів дошкільної освіти

МОН затвердило Типову програму підвищення кваліфікації педагогічних працівників за новим Базовим компонентом дошкільної освіти (стандартом).

Її затвердили наказом №397 від 31 березня, який опублікували на сайті МОН.

Програма передбачає формування загальних та фахових компетентностей з урахуванням особистісно орієнтованого, інтегрованого, компетентнісного, діяльнісного підходів.

Вона складається з теоретичної, практичної підготовки педагогічних працівників, а також виконання ними самостійної роботи.

Програми передабчає шістнадцять взаємопов’язаних тем. На етапі завершення навчання слухачі складатимуть підсумковий тест.

Цільова аудиторія:

  • науково-педагогічні працівники;
  • фахівці Центрів професійного розвитку;
  • методисти відділів дошкільної освіти обласних / міських інститутів післядипломної освіти;
  • педагогічні працівники закладів дошкільної освіти.

Програма передбачає формування в педагогів таких загальних компетентностей:

  • збереження цінностей дитинства, примноження здобутків дошкільної освіти, розуміння шляхів її поступу в історичній ретроспективі;
  • вільне використання цифрових технологій для реалізації освітніх завдань та вдосконалення професійної діяльності;
  • генерування нових ідей (креативність);
  • ухвалення обґрунтованих рішень;
  • співпраця та взаємодія в команді;
  • організація партнерської взаємодії з батьками вихованців;
  • міжособистісна взаємодія;
  • рефлексія та саморозвиток.

Програма має:

  • ознайомити педпрацівників із стратегіями та тенденціями, що склали основу для розроблення оновленого стандарту;
  • формувати розуміння понять “Державний стандарт дошкільної освіти”, “цінності дошкільної освіти”, “компетентність”, “освітнє середовище” “результати навчання”, “якість дошкільної освіти”, “змістове наповнення Стандарту”;
  • удосконалити здатність та готовність цільової аудиторії планувати освітній процес з урахуванням положень оновленого стандарту для вибудовування індивідуальної освітньої траєкторії дитини дошкільного віку;
  • формувати здатність педагогів організовувати різну діяльність дітей у закладі дошкільної освіти на засадах діяльнісного, компетентнісного, особистісно-орієнтованого, інтегрованого, соціокультурного підходів та базових принципах:

· демократичність;

· рівний доступ до якісної дошкільної освіти кожній дитини, освіта без дискримінації за будь-якими ознаками;

· забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору;

· міжвідомча взаємодія;

· державно-громадське та державно-приватне партнерство в організації та управлінні дошкільною освітою;

· соціально-педагогічне партнерство громади та всіх учасників освітнього процесу.

· вдосконалення готовності педагогів до організації партнерства з батьками вихованців задля підвищення культури відповідального батьківства.

Обсяг програми – 45 годин (1,5 кредит ЄКТС). З них:

  • 6 годин – лекційні заняття;
  • 26 годин – практична робота;
  • 11 годин – самостійна робота;
  • 2 годин – підсумкові заходи.

Форма підвищення кваліфікації: дистанційна / мережева.

Ознайомитися з програмою можна в документі нижче:

Typova prohrama pidvyshchennya kvalifikatsiyi pedahohichnykh pratsivnykiv doshkilnoyi osvity

Завантажити

Також МОН та Український інститут розвитку освіти організовують серію вебінарів щодо впровадження програми. Ознайомитися з темами, спікерами та розкладом вебінарів можна в цьому документі. Докладніше про вебінари дивіться тут.

Читайте також “Новий Базовий компонент дошкільної освіти – що він пропонує і як пов’язаний із НУШ”

Також дивіться методичні рекомендації до оновленого стандарту дошкільної освіти.

Фото: автор – AllaSerebrina, Depositphotos

Публікація підготовлена за сприяння Програми підтримки освітніх реформ в Україні “Демократична школа”, що реалізовується Європейським центром ім. Вергеланда та Міністерством освіти і науки України у партнерстві з Всеукраїнським фондом “Крок за кроком” та фінансується Міністерством закордонних справ Норвегії.


Обговорення