27 Лютого 2018
65 278
0
З 15 лютого в областях старутвали очні сесії для вчителів початкової школи, що відбуваються на базі Інститутів післядипломної педагогічної освіти. За майже два тижні вчителі надіслали нам чимало запитань. Відповісти на них “Новій українській школі” допомогла Наталія Гончаренко, завідувачка Сектору координації діяльності регіональних навчальних закладів післядипломної педагогічної освіти Інституту модернізації змісту освіти МОН України.
Другу частину добірки відповідей на запитання можна прочитати за цим посиланням. Також читайте про те, як навчатимуть учителів іноземних мов.
Якщо у вас залишилися запитання, надсилайте їх за допомогою кнопки “Напишіть нам” зверху або знизу сайту.
Згідно з Законом “Про освіту”, аби отримати офіційний документ про підвищення кваліфікації, будь-який педагогічний працівник повинен бути зарахований на навчання в закладі освіти, який має ліцензію та/або акредитовану прогарму. За результатами навчання, вчитель отримує сертифікати, які зараховують як підвищення кваліфікації, і відповідно видають педагогу свідоцтво.
Після проходження очної і дистанційної сесій учитель отримує сертифікати із вказаною кількістю годин навчання. Перед атестацією вчитель може обміняти ці сертифікати на свідоцтво про підвищення кваліфікації в обласному Інституті післядипломної педагогічної освіти.
Цей модуль не обов’язково проходити прямо зараз. Типова освітня програма організації і проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладами післядипломної педагогічної освіти” (Наказ МОН від 15.01.2018 № 36) складається з очної і дистанційної частин. Дистанційна – це онлайн-курс EdEra, очна – тренінги в ІППО.
Проте в очній сесії залишили “вільні” 30 годин. Передбачається, що вчитель може сам обрати, тренінги й семінари з яких тем пройти в межах цих модулів у потрібний йому час. Адже саме вчитель найкраще знатиме, яких інформації і навичок йому не вистачає, що він не до кінця зрозумів і в який час йому доцільно надолужити прогалини.
Після проходження навчання вчитель отримує сертифікати. Проте саме після завершення навчання (тобто проходження цих 30 годин) учитель зможе отримати свідоцтво про підвищення кваліфікації. Вчителям, які мають атестуватись найближчим часом, потрібно пройти цей модуль уже, аби отримати свідоцтво. Ті ж, хто будуть атестуватись, наприклад, через два роки – можуть пройти цей модуль у той час, коли вважатимуть за потрібне.
Так, зарахують. Дистанційний курс на EdEra – це частина програми, проходження якої зараховується як офіційне підвищення кваліфікації.
Очний курс не дублює дистаційний. Якщо подивитись на список модулів типової програми, ви побачите, що модулі різні.
Звісно, всі модулі пов’язані між собою, і в деяких людей може скластися враження щодо дублювання, адже на тренінгах підсилюється інформація з онлайн-курс – зокрема через діяльність, розгляд інструментарію тощо.
Водночас, якщо є вчителі, які щось не зрозуміли з онлайн-курсу, тренер може зупинитися на цьому, аби пояснити. Проте у випадку, якщо це індивідуальні звернення, консультації теж мають відбуватись теж індивідуально. Якщо ж запитання щодо матеріалу з онлайн-курсу є в багатьох педагогів, то допускається, що тренер розглядатиме їх під час спільного навчання.
З одного боку, випускники педвишів можуть починати працювати без підвищення кваліфікації, адже диплом – це підвтердження, що вони мають право вчителювати. Випусники педагогічних вишів можуть атестуватись не раніше, як за два роки.
Проте в Наказі МОН №34 від 15.01.2018 зазначено, що пройти спеціальне навчання мають усі вчителі, які працюватимуть у перших класах у 2018/2019 навчальному році. Отже, для випускників це навчання є дуже бажаним. Вони можуть зареєструватись на онлайн-курс, а також на очне навчання в ІППО – з державного бюджету будуть виділені кошти на навчання 22 тисяч учителів початкових класів, до яких враховано і нових учителів.
Окрім того, міністерство рекомендувало ІППО створювати тренінгові центри на базі педагогічних вишів.Таким чином можна охопити навчанням не тільки педагогів-практиків, а й студентів. Зокрема, в Балтському районі Одеської області вже діють кілька тренінгових центрів на базі педучилищ.
За вимогою Світового Банку, пріоритет у навчанні віддано 22 тисячам учителів, які візьмуть перші класи наступного навчального року. Проте в Наказі МОН № 34 зазначено, що учителям фізкультури й мистецтва рекомендовано пройти дистанційну і очну сесії. Це означає, що пройти онлайн-курс вони можуть без додаткових рішень (адже для цього потрібно просто зареєструватись через інтернет та пройти навчання в зручний для себе час), а очне навчання може відбутись за рішенням місцевої влади й поки за рахунок місцевого бюджету.
Після початку нового навчального року (з вересня) розпочнеться друга хвиля підготовки вчителів, тож на цей час МОН може підготувати інші інструкції щодо навчання вчителів фізкультури й мистецтва.
За подібним принципом буде відбуватись і навчання директорів і їхніх заступників.
Проте для них також хочуть організувати додаткове навчання: орієнтовно у квітні-травні планується підготувати по два представники адміністрацій шкіл з кожного регіону (дві групи) в Києві на базі Університету менеджементу освіти. Зараз вирішується, яке це буде навчання – повністю очне чи очно-дистанційне. Потім цих людей планують залучати до навчання адміністрацій шкіл на місцях.
Так. Проте ІППО повинно скласти для таких педагогів програму, що відповідатиме їхнім потребами. До створення програми й проведення тренінгів можуть залучатись інклюзивно-ресурсні центри.
Потрібно. Проте ІППО в Закарпатській області вже склав окрему програму для педагогів, які працюють у школах з навчанням мовами національних меншин, де заняття проводяться фахівцями українською та за потреби угорською мовами.
“Нова українська школа”
Титульне фото: автор – garagestock, Depositphotos
Обговорення