Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

Чи можливо органзізувати дистанційне навчання у звичайній початковій школі

Чи можливо організувати в початковій державній школі дистанційне навчання, яке було би цікавим і зберігало нервові клітини вчителів, дітей і батьків?

Можливо! Якщо адміністрація думає про всі три сторони процесу й керується здоровим глуздом, учитель уміє вигадати такі завдання, які дітей драйвлять, а не демотивують, ну а батьки поважають особистий час і простір учителя.

Якщо чесно, ми з Ігорем увесь тиждень не можемо намилуватися тій залученості, з якою Маруся щодня береться за роботу. І вчора навіть говорили, що в такому форматі навчання для неї більш ефективне, аніж у класі, бо вона не має зовнішніх подразників, які би відволікали (окрім хіба непосидючої і галасливої меншої сестри, з якою доводиться ділити кімнату).

Вона заглиблюється в теми, намагається доколупатися до найменших дрібниць, вмикає креатив, виконує завдання стільки часу, скільки потрібно їй (учора українську мову робила 4 години, ну такий у неї темп) і, що найдивовижніше, не залипає в ігри, YouTube і TikTok.

У чому секрет?

  • У бездоганній комунікації і налаштуванні від школи і вчителя. У понеділок ми отримали:

– покликання на розклад, у якому дитина легко здатна розібратися без залученості батьків. День–урок–формат (zoom або завдання на human)–лінк на урок, якщо він онлайн;

– лист від учителя з правилами взаємодії.

І це безцінно!

Коли виконувати завдання, коли й куди надсилати, які є формати завдань, у який час можна телефонувати, якщо виникають питання, в який час відбувається комунікація в месенджері…

І моє улюблене – “якщо вас дистанційне навчання напружує / дратує / немає можливості влаштувати виконання завдань / допомагати дитині / їдете відпочивати тощо, то ці два тижні ви можете використовувати так, як ви того бажаєте”.

Маруся забажала вчитися. Ми тільки за.

  • У диференціації завдань й індивідуальному підході до кожного і кожної. Діти отримали три файли:

Один файл – “спрощені завдання” у форматі “предмет-завдання”. Але й тут є альтернативи. Наприклад, можна написати твір на тему “Мої новорічні канікули”, а можна – “В чому різниця між бажанням та ціллю? Мої бажання та цілі на наступний рік” або на ще 4 альтернативні.

Другий файл – “розширені завдання”. Тут більше творчості й ще більше альтернатив, покликання на перелік рекомендованих відео чи статей.

Наприклад, зараз Маруся замість завдань із підручника створює презентацію на тему “Числівник” (можна було обрати будь-яку частину мови) і накладає її на серіал “The Umbrella Academy”, бо там кожен герой має свій номер. У блокноті створює скетчі і прописує наповнення слайдів. Потім планує перенести все в Canva, але спершу розібратися в програмі, бо до цього працювала лише в Power Point.

По-моєму, це Топ.

А от математику дитя гуманітаріїв завжди обирає зі спрощеного файлу. Хто би сумнівався.

Третій – великий файл із наскрізними інтегрованими завданням на весь тиждень. Лише для тих, кому цікаво.

Наскрізна тема цього тижня – “Вдаємо, що ми невидимі”. Усі завдання – за книгою “Гаррі Поттер і філософський камінь”. Тут про те:

– як навчитися писати анотацію;

– чи багато є слів для назв емоцій;

– що додають слова автора до реплік персонажів;

– чи є якісь таємниці у форм числа іменників;

– чи потрібні дорослим казки.

Цей файл спричинив у Марусі дикий захват. Але вона лишила його на вихідні, “щоби кайфонути по повній!”.

  • У розкладі:

День починається о 9.00. І в цей же час – перший зум. У зумі не більше як три уроки на день по 20 хвилин.

З предметів – українська мова, математика, англійська та фізкультура. Аби рухалися трохи. Решта предметів – завдання у файлах.

  • У залученості батьків:

Так, усе залежить від самостійності дитини. Але об’єктивно процес організовано так, що дев‘ятирічка абсолютно спокійно може не смикати своїх старих. Достатньо мати доступ до файлів, гаджет зі встановленими програмами й вихід до інтернету.

АЛЕ!

З такими завданнями й ми залипаємо! Я он вчора читала “Ефект матильди”, а Ігор кайфонув від пояснення теми рівнянь.

Словом, Школо №5 Печерського району м. Київ, вкотре вам велика дяка й тисячі кольорових сердець!

Оленка Северенчук, керівниця відділу комунікацій Малої академії наук

Титульне фото: автор – ArturVerkhovetskiy, Depositphotos

Матеріали за темою

Обговорення