Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

“Шанс для кожного розібратися з математикою”: як скористатися українською версією Академії Хана

“Протягом останніх чотирьох місяців ми з командою працюємо над локалізацією однієї з найбільших навчальних платформ у світі – Академії Хана, – розповідає Тарас Павлов, учитель математики й викладач Київської школи економіки, координатор процесу локалізації Khan Academy в Україні.

– Ця платформа [Академія Хана – ред.] безплатна. І зовсім не тому, що неякісна, а тому, що за все заплатили добродії. Академія – неприбуткова організація, яку спонсорують багато компаній та підприємців (наприклад, сім’я Гейтсів, Google, Bank of America тощо), бо вірять, що в дітей мають бути рівні, однаково якісні стартові можливості”.

За 4 місяці Тарас разом із командою вже переклали 120 годин відео та майже 3 мільйони слів! А зараз перемикаються на взаємодію зі школами, аби якомога більше українських вчителів та учнів змогли скористатися платформою.

Ексклюзивно для “Нової української школи” Тарас Павлов розповів:

  • як за допомогою матеріалів, доступних на Академії, “пробустити” свій урок;
  • як допомогти дитині сформувати її індивідуальну траєкторію в математиці;
  • як створити свій клас на платформі, інтегрувати його з Google Classrooms і бачити повну картину успішності учнівства.

Далі – пряма мова пана Тараса.

ЩО Є В АКАДЕМІЇ І ЩО ВЖЕ Є УКРАЇНСЬКОЮ

Академія Хана спеціалізується на математиці. Салман Хан почав записувати навчальні відео ще в далекому 2008-му для своєї племінниці та її друзів. У 2012-му він створив інтерактивний сайт, а зараз кількість унікальних користувачів на ньому перевищила 150 мільйонів.

Салман Хан. Джерело: ideou.com

На платформі все цілісно:

  • є навчальні відео та конспекти;
  • одразу поруч із ними – інтерактивні тести, які дають змогу потренуватися і перевірити засвоєння матеріалу;
  • а потім, на основі цих тестів, платформа автоматично відстежує здобуті та розвинені навички дитини – і це бачить і вона і, за потреби, її вчитель.

На Академії Хана немає оцінок і нескінченна кількість спроб на проходження тесту. Це свідома позиція творців платформи, адже, на їхню думку, навчання відбувається через помилки й спроби, які мають винагороджуватися, а не каратися. А ще ми [Тарас Павлов та команда, яка локалізує Khan Academy в Україні – ред.], як і творці Академії, дуже віримо, що кожен може вивчити будь-що. А замість оцінок використовуються рівні кожної з навичок.

Ми вже переклали українською три чималенькі курси:

  1. Арифметику,
  2. Основи алгебри
  3. та Передмову до математичного аналізу.

Зараз завершуємо переклад ще двох – Алгебра 2 та Базова геометрія і вимірювання. Ми пішли по тематичних курсах, бо відмінності між програмами в США та в Україні роблять неможливим переклад клас за класом. Однак на певному етапі ми обов’язково скомпонуємо докупи теми, аби було простіше в них орієнтуватися.

З ЧОГО ПОЧАТИ РОБОТУ НА ПЛАТФОРМІ?

Спершу зайдіть на сайт Академії. Перегляньте список курсів. Радимо перейти в кожен, аби подивитися, які теми є всередині. Нижче - узагальнена інфографіка перекладених нами курсів.

1. Можна почати з простого – увімкніть дітям на початку заняття відео, яке познайомить їх із темою.

  • Наприклад, ось тут ми з казковим тролем пояснюємо, де в житті нам можуть трапитися системи рівнянь.
  • А тут ми візуально розбираємося з тотожними дробами.
  • А ось тут ми демонструємо, як геометрична послідовність пояснює поширення вірусних повідомлень у соціальній мережі.

2. Далі можна дати учням на закріплення один із наших конспектів, де коротко зібрано все найважливіше з відповідної теми.

  • Скажімо, ось тут є все про розв’язування квадратних рівнянь методом розкладу на множники. Зауважте, що конспекти на платформі також часто інтерактивні. Тож можна, пригадуючи, одразу перевіряти себе.

3. На завершення уроку ви можете дати дітям пройти тест із теми. Або ж це можна зробити на початку заняття, для розминки. Спершу можна дати просто посиланням, без реєстрацій. А тоді, якщо сподобається, зареєструєтеся, створите клас та бачитимете успіхи своїх дітей.

4. А можна все одразу! Це дуже зручно – просто підберіть завдання перед уроком, запропонуйте дітям, а потім допомагайте їм їх проходити. Або обговорюйте. Або проходьте разом. Подивіться відео й обговоріть його. А ще можна просто дивитися на матеріали платформи перед уроком і брати собі гарні ідеї – це також працює. Ми вклали в локалізацію багато любові.

УЧЕНЬ ВИМАГАЄ БАГАТО УВАГИ, БО ВИПЕРЕДЖАЄ ВСІХ/ВІДСТАЄ ВІД РЕШТИ: ЩО РОБИТИ?

Академія тут стане в пригоді, адже створена саме для цього.

В основі платформи лежить ідея mastery learning (компетентнісний підхід) – тож вона дуже гнучка.

  1. Дайте дитині вхідну точку. Особливістю математики є те, що всі теми дуже взаємопов’язані. Тож сенсу в поясненні нової теми, якщо немає фундаменту, який дав би змогу її зрозуміти, дуже мало. Допоможіть дитині знайти прогалини в її знаннях і дайте завдання пройти відповідну тему на Академії. А далі платформа зробить  свою магію – дитина бачитиме свій прогрес, ви бачитимете її прогрес, і вона поступово наздоганятиме решту.
  2. Зʼясувати, що зі знаннями не так, теж можна автоматично. Спершу дайте дитині пройти тест за курсом. Платформа покаже, з якими саме завданнями є проблеми. Можливо, саме тут була прогалина, яка не давала сформуватися впевненим знанням.
  3. Якщо дитині навпаки хочеться більше, тоді просто запропонуйте їй на вибір інші теми. Можна давати як теми зі старших класів, так і побічні теми (для української програми). Наприклад, на платформі вже є перекладені корисні теми з теорії ймовірностей, матриці та комплексні числа.

ЯК ЗРУЧНО КЕРУВАТИ АКАДЕМІЄЮ?

  • Спершу зареєструйтеся на Академії, якщо ви досі цього не зробили.
  • Створіть свій клас. Або декілька класів.

  • Додайте до класу ваших учнів. Усе як в Google Classroom 🙂

  • Ставте дітям завдання і відстежуйте їхні успіхи – платформа надасть вам докладну інформацію про кожного й кожну, а також усі нюанси їх “тяжких стосунків” із темою – кількість спроб, затрачений час, кожну відповідь, зміни рівня навичок. До речі, на платформі є два типи завдань – можна призначати тести, а можна – опанування навичок. Це дає змогу бачити інформацію у двох різних розрізах.

  • До речі, завдання, які містить платформа, можна у два кліки експортувати в Google Classroom, якщо вам так звичніше.

  • В американських шкіл є можливість реєструватися на платформі як організації – тоді адміністрація школи зручно бачить всю агреговану докупи інформацію про всі класи. Цієї функції поки немає для українських шкіл – однак ми обов’язково переконаємо її реалізувати, бо це дуже зручно.

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ТРИВОГИ Й ВИМКНЕННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ ЗРИВАЮТЬ УРОКИ?

Власне, це одна з причин, чому ми взялися за локалізацію платформи – вона зручна для самонавчання й у випадках, коли контакт із вчителем слабкий. Усе, що потрібно мати дитині, – пристрій і мережа.

До речі, якщо нам вдасться переконати Академію і додати українську мову в мобільний застосунок – доступ до інтернету перестане бути необхідним – можна буде підвантажувати відео та інші навчальні матеріали наперед.

Однак ви можете й допомогти учням. Призначайте їм завдання на платформі, підказуйте в якому напрямку рухатися. Супроводжуйте і відповідайте на питання. Підбадьорюйте й надихайте. Це значно простіше і приємніше робити на інтерактивній платформі, ніж у вайбер-чатах.

Зрештою, у таких ситуаціях, як у нас, важлива насамперед взаємопідтримка.

І НАОСТАНОК

Зараз наша держава перебуває в дуже складній ситуації. Якщо ми хочемо перемогти й побудувати ефективне суспільство, нам дуже потрібні інженери. А для того, щоб мати можливість опанувати інженерні навички – дітям потрібні знання з математики та природничих наук.

Наша спільна мета – створити сильне суспільство й закласти фундамент для технологічного та економічного розвитку України. Хай ця мета далека, хай дуже ілюзорна, нехай вона навіть зараз виглядає малодосяжною, але це те, що ми можемо дати державі.

Саме тому ми взялися за платформу. У тих умовах, які ми маємо, – Академія незамінна, бо зберігає шанс кожній дитині розібратися з математикою, навіть коли навколо хаос. Аби було бажання. А якщо є ще і провідник до світу математики – то жодні перешкоди учню не страшні.

Тарас Павлов, спеціально для “Нової української школи”

Титульне фото: НУШ

Матеріали за темою

Обговорення