Теми статті: батькам, вчителям, директорам, дистанційна освіта
17 Листопада 2020
Згадую свої вересневі думки: “Або навчатися й навчати, або дистанціюватися на 14 днів, а по їх закінченні повертатися до освітнього закладу”.
Чи змінила я свою думку після двох із половиною місяців навчання дітей у стінах гімназії? Ні. Лише набула досвіду і, певна річ, зникла категоричність в ухваленні рішень, пов’язаних з епідеміологічною ситуацією, яка змінюється чи не щохвилини.
Так, незмінним залишилося те, що впродовж першої чверті 1200 учнів і майже 150 працівників мали змогу працювати, навчатися й навчати безпосередньо в самому закладі. Ситуація відслідковувалася щодня й потребувала незначних зусиль і низки адміністративних рішень задля корекції освітнього процесу до тих пір, поки не почали хворіти вчителі!
Якщо до цього в разі захворювання ми закривали “бульбашку”, на утворення якої покладали сподівання щодо регулювання ситуації у гімназії загалом, то зараз це закриття не завжди спрацьовує.
І конкретний випадок потребує мого, як директора, блискавичного рішення.
Які я бачу проблеми:
Як директор, стою перед вибором життєво важливих рішень щодня, щодня разом зі своїми колегами. Адже ми не змінили професію, не взяли тайм-аут, не заховалися за інструкціями та приписами (вони, до слова, не завжди мають чіткий регламент дій), а працюємо, переконана, на передовій.
Але… Ми – ЛЮДИ, ми хворіємо…
Я прагну, аби батьки мали правдиву, а головне – актуальну інформацію щодо епідеміологічної ситуації, і разом із колективом роблю все необхідне для цього. Упевнена, так роблять більшість моїх колег-керівників.
Лікарі – важливі! Учителі – так само важливі! Хто вийде до дітей, якщо педагоги масово почнуть хворіти? А ви уявляєте ЦИФРИ, якби щодня оголошували кількість учителів, які захворіли?
Зараз із 15-ти вчителів молодшої школи Київської гімназії східних мов №1 шість мають підтверджений діагноз – коронавірусна інфекція; п‘ять - сезонні захворювання. Моє управлінське рішення в такому випадку очевидне!
Упевнена, така катастрофічна ситуація із захворюванням учителів зараз по всій Україні.
Можливо, я перебільшую? І така невтішна статистика лише в окремих закладах? Хіба керівники не живуть думкою “зберегти кожного учасника освітнього процесу”? Нам би день простояти, а ніч – проговорити-проплакати.
Вихід? Вихід завжди є. Хоча би такий банальний, на перший погляд:
І наостанок… Замість різнокольорових зон епідеміологічної ситуації ми перейшли в зону турбулентності. Тобто, чекаємо на більше, ніж 50% учасників освітнього процесу на самоізоляції, аби заборонити навчання в таких умовах.
Освітні заклади так розхитує вихровими потоками захворювання на COVID-19, що всіх починає “трясти”. Можливо, не треба надто довго чекати світла в кінці довгого тунелю. Дехто може й не дочекатися… Думаю, варто освітити цей тунель розумними рішеннями. Тоді шлях до світла не буде таким жертовним…
Оксана Проскура, директорка Гімназії Східних мов №1 Києва
Титульне фото: FB/Київська Гімназія Східних Мов 1
Обговорення