Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

Як перетворити школу з ієрархічної установи на заклад освіти, де рішення ухвалюються в співпраці, довірі та розумінні?

“Часто батьки недооцінюють важливість школи у формуванні особистості своєї дитини, однак вона є не просто місцем підготовки до життя – вона є його величезною частиною. У часи війни, коли діти та дорослі переживають постійний стрес, важливо, щоб у шкільному середовищі вони відчували себе безпечно та довіряли одне одному. У цьому контексті співпраця та розуміння між всіма учасниками освітнього процесу є запорукою успіху” – переконана Альона Горова, голова правління ГО “Інститут миру і порозуміння”.

Саме для цього і з’явилася модель “Мирна школа”, яка пройшла шлях від статусу експерименту в 2014 році до проєкту, схваленого МОН, і передбачає формування безпечного мирного середовища в шкільній громаді шляхом профілактики насильства, булінгу та зниження рівня конфліктності.

Зареєструвати свій заклад освіти для впровадження концепції освітні управлінці можуть до 15 жовтня за посиланням.

САМОСТІЙНІ УЧНІ, АКТИВНІ ПЕДАГОГИ ТА АДМІНІСТРАЦІЯ - МЕТА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

У школі учні дізнаються, як працювати в спільнотах, бути соціально ефективними, розуміти потреби інших та налагоджувати стосунки, і зрештою стають самостійними та відповідальними особистостями.

“Мирна школа” прагне перетворити заклад освіти з ієрархічної установи, схожої на командно-військову структуру, на інституцію, де управлінські процеси та ухвалення рішень відбуваються у співпраці, а вчителі стають не просто провідниками знань, а й активними учасниками освітньої спільноти.

У результаті ми отримуємо довіру та згуртованість у колективі, де люди розуміють одне одного й допомагають впоратися зі щоденними викликами. У такому просторі знайдеться можливість для зростання та розвитку всіх учасників освітнього процесу – учнів, педагогів, адміністрації та батьків. А школа, завдяки безпечній і доброзичливій атмосфері, перетвориться на місце, куди хочеться повертатися.

“МИРНА ШКОЛА” В НЕ МИРНІ ЧАСИ ТА ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА ПЕДАГОГАМ

У будь-який час, навіть у воєнний, основні завдання освіти залишаються незмінними – передавати знання та формувати особистість. Модель “Мирної школи” одразу сторювалася не лише як навчальна, а й така, що формує основні соціальні навички виживання та спільного життя в умовах бойових дій і стресу.

Загалом модель спрямована на розвиток чотирьох основних базових компетентностей:

  • розв’язання конфліктів,
  • побудови стосунків,
  • саморефлексії та життєздатності,
  • чутливості до багатоманіття.

З початком повномасштабного вторгнення росії фокус був зміщений на здатність до саморефлексії та життєстійкості, зокрема, на травмочутливі та конфлікточутливі підходи до побудови освітнього процесу.

Педагоги, які працюють в умовах війни, піддаються сильному стресу та навантаженню. Саме тому, перш ніж пропонувати конкретні інструменти для роботи з конфліктами та психологічними складнощами, “Мирна школа” має на меті запобігти вигоранню та надати педагогам час і простір для саморефлексії й самовідновлення.

УЧАСТЬ У ПРОГРАМІ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ МОДЕЛІ “МИРНА ШКОЛА”

Нагадуємо, що восени до проєкту “Мирна школа” планують долучити 20 закладів освіти, які готові повністю впровадити модель у життя. А тому до 15 жовтня адміністрації шкіл можуть подати заявки для відбору за посиланням.

Наразі концепція вже впроваджується в 10 ЗЗСО в:

  • Харківській області,
  • Львівській області,
  • Одеській області,
  • Чернігівській області,
  • Дніпропетровській області.

Під час навчання учні, педагоги та освітні управлінці дізнаються про інструменти для співробітницького менеджменту та розвитку соціальних навичок, які передаються за принципом “Рівний – рівному” (команди лідерів з педагогічного колективу та учнівської ради залучені до передачі знань у колективі своїм колегам та одноліткам). Такий підхід дозволить учителям ефективно викладати курси та одночасно підтримувати конструктивну атмосферу в школі, запобігаючи булінгу, поляризації та радикалізації, а учням – самостійно розв’язувати конфлікти.

Крім того, для освітян, які прагнуть долучитися до впровадження моделі “Мирна школа” на окремій платформі будуть доступні авторські спеціалізовані курси, які розроблені з урахуванням конкретних компетентностей моделі в контексті сьогодення, зокрема:

  • роботи з родинами військовослужбовців,
  • розвитку емоційного інтелекту,
  • знань з травмочутливого підходу.

Платформа буде відкритою для всіх, хто бажає підвищити якість освіти та сприяти побудові мирного суспільства.

Альона Горова, голова правління ГО “Інститут миру і порозуміння”

Читайте також:Як тренувати свій мозок в умовах стресу та чи допоможе в цьому зубріння віршів: новий епізод подкасту “Дофамін для освіти”.

Титульне фото та фото в тексті: ГО “Інститут миру і порозуміння”

Матеріали за темою

Обговорення