Теми статті: вчителям, директорам, дистанційна освіта
5 Квітня 2021
Шановні вчителі! Ви знову в онлайні. З різним ступенем успішності. Хтось за рік чогось навчився в цьому напрямі, хтось – ні. Але варто розкрити парочку секретів, які ви, можливо, не знаєте й не враховуєте.
СЕКРЕТ ПЕРШИЙ
Камера (навіть примітивна) – це збільшуване скло. Вона збільшує всі ваші емоції в десятки разів. Тому те, що на “живому” уроці може мати вигляд просто стриманості – на екрані має вигляд байдужості.
Камера розкриває всі ваші великі та маленькі секрети. Якщо вам нецікаво вести урок – камера миттєво передасть цю нецікавість, помноживши її на сто. І навпаки. Захопленість предметом розповіді множиться на сто й “заводить” глядачів-учнів
СЕКРЕТ ДРУГИЙ
Мовою потрібно займатись. Знову ж – камера все збільшує. Проблеми в мовленні мають не такий суттєвий вигляд у реальному класі, а от на екрані множаться. Тож потрібні щоденні заняття артикуляційною гімнастикою та скоромовками. Не важливо, який предмет ви викладаєте, публічний простір вимагає опанування словом.
СЕКРЕТ ТРЕТІЙ
Камера вимагає чіткості і ємності формулювань. Довгі заплутані фрази спричиняють лише несприйняття. Це не залежить від змісту, це психологія сприйняття. А вона – незмінна.
СЕКРЕТ ЧЕТВЕРТИЙ
Одяг. Ідеться не про брендовість. Клітинка, смужечка, горошок – табуйовані на екрані. Однотонний одяг глядач сприймає позитивно. Смужечки-горошки підсвідомо дратують. Знову ж, це не питання смаку, а психологія сприйняття.
СЕКРЕТ П’ЯТИЙ
Перед онлайн-уроком не полінуйтеся записати репетицію на камеру. Відмітьте всі помилки і спробуйте їх виправити. Не думайте, що цікавий зміст компенсує недосконалість форми. Тут це працює навпаки: недосконалість форми може повністю знищити зміст.
І НАОСТАНОК
Не бійтесь вчитись існувати в просторі камери. Це цікава штука й дає багато можливостей. Якщо, звісно, ви хочете зробити уроки кращими, а в собі відкрити щось нове!
Олександр Мірошниченко, режисер у театрі “МІСТ”
Фото: автор – megaflopp, Depositphotos
Обговорення