5 Квітня 2018

Автономія шкіл щодо змісту й оцінювання навчання позитивно впливає на якість освіти – PISA

Учні з країн, де школи мають більшу автономію щодо змісту навчання й системи оцінювання, показують кращі результати тестувань PISA.

Про це йдеться у звіті PISA, опублікованому на сайті “PISA Україна”.

Також позитивно на якість освіти може впливати публічна звітність шкіл.

Коли ці школи одночасно мають ще й автономність у розподілі ресурсів, їхні учні показують кращі результати в навчанні порівняно з учнями тих шкіл, де такої автономії й підзвітності немає. У країнах, де відсутня практика оприлюднення результатів навчання, учні школи з ширшою автономністю в розподілі ресурсів мають гірші результати PISA“, – зазначається у звіті.

Водночас, дані PISA показують, що автономія шкіл у розподілі ресурсів не завжди позитивно впливає на результати навчання.

Наприклад, у Чилі, Греції, Кореї й Перу більш автономні в розподілі ресурсів школи отримують більш високі результати в тестуванні PISA із читання, тоді як у Швейцарії, Колумбії, Хорватії, Киргизстані й Таїланді школи із більшою автономією в тому ж аспекті не мають таких високих результатів”, – пишуть автори звіту.

Завантажити документ можна за цим посиланням.

Нагадаємо, уряд виділив кошти на проведення тестування PISA в Україні, яке проведуть цього року з 15 квітня до 30 травня. МОН уже затвердило перелік закладів-претендентів, учні яких можуть проходити тестування.

У 2018 році провідною галуззю для оцінювання буде читацька грамотність.

Також тестування PISA у 2018 році включатиме розділ “глобальна компетентність”, який перевірятиме уміння учнів зрозуміти та оцінити різні погляди на світ.

Дослідження PISA за 2006 та 2009 роки показали, що учні, які мають несприятливі передумови для навчання, не приречені показувати низькі результати.

Країни, в яких багатьох учнів залишають на другий рік, відраховують та переводять в іншу школу, показують нижні результати тестів PISA.

Також тестування PISA показати, що у середньому в країнах Організації економічного співробітництва та розвитку 15-річні дівчата на 11% частіше за хлопців хочуть працювати в органах законодавчої влади, бути високопосадовцями, менеджерами й професіоналами.

Окрім того, Український центр оцінювання якості освіти підготував посібники “PISA: читацька грамотність“, “PISA: природничо-наукова грамотність“ та “PISA: математична грамотність“.

Читайте також переклади тез досліджень PISA “Як булінг впливає на рівень навчання”“Як оплачувана робота впливає на успішність дітей у школі” та “Як заняття спортом впливають на успішність дітей у школі”.

Фото: pexels.com


Обговорення