13 Лютого 2018

МОН винесло на обговорення положення про Команду супроводу дітей з особливими освітніми потребами

Міністерство освіти і науки винесло на обговорення проект наказу “Про затвердження Положення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої та дошкільної освіти”.

Проект відповідного наказу опублікували на сайті міністерства.

На підставі висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини Команда супроводу складає індивідуальну програму розвитку дитини впродовж 30 днів з моменту зарахування дитини до закладу освіти. ІПР погоджується з батьками та вноситься на розгляд педагогічної ради та затвердження керівником закладу освіти“, – йдеться у проекті документу.

Також Команда супроводу проводить моніторинг стану виконання ІПР не рідше, ніж двічі на рік (у разі потреби частіше) для її коригування та визначення прогресу розвитку дитини.

За проектом наказу, Команда супроводу створюється наказом керівника закладу освіти і підпорядковується йому. Методичне забезпечення діяльності Команди супроводу дітей з ООП здійснює інклюзивно-ресурсний центр, що діє в межах певної адміністративно-територіальної одиниці.

Команда супроводу має вирішувати такі завдання:

  • розробка індивідуальної програми розвитку для кожної дитини з ООП, моніторинг її виконання з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини;
  • визначення напрямів психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, що можуть бути надані в межах закладу освіти на підставі висновку інклюзивно-ресурсного центру та надання цих послуг;
  • надання методичної підтримки педагогічним працівникам закладу освіти з організації інклюзивного навчання;
  • моніторинг створення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище;
  • консультативна робота з батьками щодо особливостей навчання та виховання їхніх дітей;
  • проведення інформаційно-просвітницької роботи у закладі освіти серед педагогічних працівників, батьків і дітей з метою недопущення дискримінації та порушення прав дитини, формування дружнього та неупередженого ставлення до дітей з ООП;
  • захист прав осіб з особливими освітніми потребами у випадку виявлення психотравмуючих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини.

Окрім того, одними з визначальних принципів діяльності Команди супроводу, що прописані в документі, мають бути повага до особистості та опора на позитивні якості дитини, а також активна співпраця з батьками дитини з ООП та залучення їх до участі в супроводі дитини в освітньому процесі та розробці ІПР.

Завантажити документ можна за цим посиланням.

Нагадаємо, МОН також винесло на громадське обговорення проект постанови про порядок діяльності інклюзивних груп у садочках.

Окрім того, ізраїльський центр міжнародного співробітництва MASHAV запрошує освітян на навчальні курси “Творче мислення та інновації у спеціальній освіті” та “Спеціальна та інклюзивна освіта”.

Фото: pexels.com


Обговорення