13 Жовтня 2017

Оголошено відбір вчителів-практиків, які підготують 22 тисячі педагогів НУШ

Громадська спілка “Освіторія”, Міносвіти та міжнародний фонд “Відродження” шукають вчителів-практиків, які хочуть стати тренерами для педагогів Нової української школи.

Про це повідомила “Освіторія”.

Організатори обіцяють, що майбутні тренери:

  • опанують сучасні методики для навчання учнів початкових класів і навчаться організовувати освітнє середовище на засадах компетентнісного, діяльнісного підходів та принципів “педагогіки партнерства”;
  • отримають сертифікат тренера з впровадження сучасних методик;
  • будуть навчати й надихати вчителів початкових класів України.

Участь у відборі можуть брати ті, хто:

  • має педагогічну освіту і досвід роботи вчителем початкових класів;
  • готовий до зміни професійної парадигми та руйнування шаблонів;
  • має можливість поєднувати роботу в класі з навчанням під час канікул та вихідних;
  • хоче і готовий бути тренером для вчителів.

Навчання є безкоштовним. Організаторами забезпечується проживання, проїзд з та до Києва, обіди, кава-брейки.

На час відсутності вчителя в школі для нього буде оформлено відрядження та організовані заміни.

Усі навчання проходитимуть в Києві на базі Новопечерської школи з 9 до 18.00.

З кожної області буде відібрано по 2 тренера, тобто загальна кількість учасників – 50.

Для участі потрібно надіслати резюме та мотиваційний лист з темою “хочу стати тренером НУШ” на [email protected]

Дедлайн – 25 жовтня.

Більше деталей – у буклеті за цим посиланням.

Телефон організаторів: 050 241 40 14


Обговорення

  • Volodymyr Protsyshyn

    Доречно було б і МОНу подумати про внесення змін до концепції початкової та середньої освіти та запровадити на педагогічних спеціальностях університетів практику підготовки вчителів- коучів (практичних філософів) взявши за основу досвід сократичної педагогіки.

  • Zoya Bespalova

    Я не можу зрозуміти, чому вчитель дозволяє і дає собою маніпулювати?! Які волонтерські засади? Це - колосальна робота, це відповідальна робота! Це час, який має ціну!!! Скільки можна ні в що ставити вчителя!? От вам і нова українська школа, яка знову починається на ентузіазмі вчителя… Прикро!

    • Марина Рубінс

      Доброго дня, пані Зоє. Дозвольте з Вами не погодитись. Насамперед, хочу зауважити, що ніхто не змушує вчителя працювати на волонтерських засадах. На сьогоднішній день вчителю настав час розуміти значення і потребу постійного навчання та удосконалення своєї фахової майстерності , тому що цього вимагають самі діти – вони сьогодні інші. Ви дивилися програму тренінгу? Якщо Ви учитель, то повинні знати значення комплексного навчання. Дана форма навчання є комплексною і абсолютно безкоштовною (до речі, на сьогоднішній день приватні комплексні курси (які варті уваги) коштують від 5-ти тис. грн.). І, якщо після цього безкоштовного комплексного навчання Ви поділитесь своїми здобутками з іншими колегами – це буде на користь насамперед Вам.

    • Виктория Топол

      Не зрозуміла, до чого коментар про волонтерські засади, адже в тексті про це не йдеться.

      • Zoya Bespalova

        А ви з програмою тренінгів ознайомтесь.

    • Татьяна Мазур

      Я з вами не погоджуся, що вчителя ставлять “ні в що”. Я була учасницею Літньої школи, виграла грант. Так, я вклала свій власний час. Але саме там я зрозуміла, що вчителі важливі. І зараз відчуваю важливість саме вчителів, які будуть доносити до вчителів ті зміни, які вони переживають, втілюють. Саме вчителі, а не люди, які не практикують у школі. І оголошений розшук вчителів ще раз підкреслює важливість вчителя. Є педагоги, які готові пожертвувати і своїми грошима, і власним часом.

  • Олена Нікулочкіна

    Колеги! Справа, безперечно, благородна, цілі високі. Цікавить технічна сторона: скільки треба тренерів щоб підготувати за півроку 22 тис. учителів? Як ви плануєте організувати таку роботу?

    • Марина Рубінс

      Добрий вечір, пані Олено! В одному недавньому інтерв’ю Лілія Гриневич розповідала про цю процедуру і зазначила що будуть готувати 60 тренерів. Це інтерв’ю можна побачити за посиланням: http://fathersclub.com.ua/liliya_grinevich_intervu/

      • Олена Нікулочкіна

        Дякую за посилання, пані Марино. Ще раз перечитала інтерв’ю. Механізм реалізації туманний.
        Давайте разом порахуємо: 22 000 учителів поділити на 30 пар тренерів (працюють разом 2 тренери?) = приблизно 730 тренінгів. Якщо тренінги чотириденні, а з січня до червня приблизно 20 робочих тижнів, то за цей час теоретично! (якщо кинуть основну роботу і будуть проводити по одному тренігу в тиждень) ці 30 пар тренерів зможуть провести 600 тренінгів. Крім цього, є багато інших нормативних й організаційних питань. Я можу сформулювати таких питань не менше двадцяти. І вони зовсім не риторичні.
        Прошу вибачення за довгий коментар.

        • Марина Рубінс

          Дякую ха детальний аналіз розрахунку, пані Олено. Але я аналізувала трохи не так. 22000 учителів поділити на 60 тренерів. На одного тренера припадає підготувати приблизно по 367 учителів. Навчання тренерів закінчується 4 лютого. На підготовку учителів є 5 місяців.до відпусток учителів. Одному тренеру на таку кількість учителів (якщо група буде по 30 чол.) треба провести 12-13 занять. Це можна органіхувати, тому що навчання за попередніми прогнозами має проходити в обласних інститутах післядипломної освіти за спціальним графіком. Кількісний аналіз кадрів, яких мають навчати тенери Міністерство освіти і науки уже зібрало. Крім того, ха сприянням Міністерства освіти і науки підготовлений ще навчальний онлайн-курс для цієї категорії учителів, яке в обов’язковому порядку буде здійснюватись на місцях.
          Ще відкрився набір на програму для “агентів змін” в освіті, в якому запропоновано взяти участь у навчанні команди від шкіл. Тому, ймовірно, частина учителів відійдуть до категорії самопідготовки (про цей набір можна подивитись за посиланням: https://osvitoria.media/news/demokratychna-shkola-zaproshuye-doluchytysya-do-osvitnoyi-programy/).
          Для такої справи, я думаю, Міністерство освіти і науки подбає про офіційне відрядження учителів-тренерів. Зрештою, на звичайні курси підвизення кваліфікації учителям заміну ж знаходять постійно.
          Ще хочу відзначити,, пані Олено, що мені дуже приємно з Вами разом міркувати. Мені також не байдуже, як це буде відбуватися. Дякую!

        • Олена Нікулочкіна

          На жаль, зник Ваш коментар, пані Марино. Але ми з Вами розуміємо, про що йдеться. Дякую за відповідь.
          Мені важко осягнути Ваші розрахунки. Напевно, ми використовуємо різні базові положення й поняття. 1) Що значить 12-13 занять? Це кількість тренінгів на одного тренера? В Ірпіні нам рекомендували 40-годинні тренінги, які разом проводять 2 тренери.
          2) Планування підвищення кваліфікації вчителів на наступний рік відбувається в листопаді й затверджується спеціальним наказом ДОН. Ви хочете організувати таку роботу стихійно, тобто, хто зможе - той приїде? Тоді виникають нові проблеми: заміни, відрядження, поселення в гуртожитку, аудиторії в інститутах. навчально-методичне й технічне забезпечення тренінгів тощо.
          3) Ви рахуєте тільки вчителів, а треба обов’язково системно працювати ще й із заступниками директорів шкіл з проблем початкової освіти. Бо якщо в учителя не буде підтримки, наші “агенти змін” залишаться сам на сам із проблемами. Й одного дистанційного курсу для них замало (25 областей * на 800 шкіл - приблизно ….). А є ще й інші категорії педагогів, наприклад, вихователі груп продовженого дня. Такий обсяг потягнуть 60 тренерів?

          • Марина Рубінс

            Дякую, пані Олено за коментар. Я декілька разів поновлювала попердній коментар і дійсно не знаю, чому його не видно.
            Судячи з Вашого коментаря. у нас дійсно різне використання базових положень. Тому, поки що не можу нічого доповнити. Хочу детально розібратись.
            Щодо третього пункту. Ви абсолютно праві - працювати із заступниками і директорами в цьому напрямку потрібно обов’язково. Хоча з ними значно важче працювати, ніж з учителями. На місцях ми проводимо підготовчу роботу вже другий рік. Не можу ще сказати, що “лід рушив”, але певні результати вже є.

          • Олена Нікулочкіна

            Бажаю успіхів. Справа дійсно нелегка й потребує ретельної підготовки. Готові працювати разом.

          • Марина Рубінс

            Щиро дякую! Я теж Вам бажаю всього найкращого! Ми готові до співпраці!

  • Оксана Васильчук

    Мене цікавить таке питання: де будуть навчати тренерів (в обласних інститутах підвищення кваліфікації, в Києві чи узагалі частково дистанційно)?