Міністерство освіти і науки затвердило примірне положення про команду психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами у школах та дитсадках.
Положення затвердили в наказі №609 від 8 черня, який опублікували на сайті МОН.
Відповідно до документа, персональний склад команди супроводу затверджує керівник закладу освіти своїм наказом.
“Команда супроводу дитини з ООП співпрацює з ІРЦ (інклюзивно-ресурсним центром – ред.) з питань надання корекційно-розвиткових послуг та методичного забезпечення її діяльності”, – зазначено в положенні.
Склад команди супроводу визначатимуть з урахування потреб дитини. До її складу входять:
У закладі загальної середньої освіти
- постійні учасники: директор або заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель початкових класів (класний керівник), вчителі, асистенти вчителя, практичний психолог, соціальний педагог, вчитель-дефектолог (з урахування освітніх потреб дитини), вчитель-реабілітолог та батьки або законні представники дитини тощо;
- залучені фахівці: медпрацівник закладу освіти, лікар, асистент дитини, спеціалісти системи соціального захисту населення, служби у справах дітей тощо.
У дитсадках
- постійні учасники: директор або вихователь-методист, вихователь, асистент вихователя, практичний психолог, соціальний педагог, вчитель-дефектолог (з урахування освітніх потреб дитини), вчитель-реабілітолог та батьки дитини тощо;
- залучені фахівці: медпрацівник закладу освіти, лікар, асистент дитини, спеціалісти системи соціального захисту населення, служби у справах дітей тощо.
Принципами роботи команди супроводу є повага до особливостей дитини, дотримання інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення її прав, командний підхід, активна співпраця з батьками (залучення їх до освітнього процесу та розробки індивідуальної програми розвитку), конфіденційність та дотримання етичних принципів, міжвідомча співпраця.
Завданнями команди супроводу є:
- збір інформації про собливості дитини, її інтереси, труднощі, освітні потреби на етапах створення, реалізації та моніторингу виконання ІПР;
- визначення напрямів психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг;
- розробка ІПР;
- надання методичної підтримки педагогам з організації інклюзивного навчання;
- створення належних умов для інтеграції дітей;
- консультації батьків щодо особливостей розвитку, навчання та виховання їхніх дітей;
- проведення інформаційно-просвітницьої роботи у закладі освіти серед педагогів, батьків та дітей, щоб не допустити дискримінацію та порушення прав дітей з особливими освітніми потребами.
Завантажити документ можна за цим посиланням.
Нагадаємо, ГО “Смарт освіта” і EdEra створили курс “Робота вчителя початкових класів із дітьми з особливими освітніми потребами”.
Фото: автор – .shock, Depositphotos
Обговорення