Теми статті: вчителям, громадянська освіта, матеріали для уроків
18 Жовтня 2023
7 633
0
Інтегрований курс “Громадянська освіта” зʼявляється в школярів у 10 класі. “Метою громадянської освіти є підготовка учнів до ефективного функціонування в системі демократичних суспільних відносин на основі соціальної взаємодії, громадянської участі та відповідальності”, – йдеться в програмі курсу.
Для того, щоби полегшити вчителям підготовку до уроків, “Нова українська школа” продовжує ділитися готовими конспектами занять або їх окремими частинами.
У новому матеріалі Леся Юрчишин, учителька історії та громадянської освіти, авторка подкастів “Вчися вухами“, пропонує перелік вправ, які допоможуть вчителям легко та цікаво дослідити з учнями 10 класу перший розділ курсу Громадянської освіти “Особистість та її ідентичність”.
У матеріалі:
До речі, нагадуємо, що завтра, 19 жовтня – день народження Богдана Гаврилишина й День відповідальності людини.
Тому в цей матеріал ми додали пропозиції вправ та ресурсів для проведення тематичного уроку.
Перший етап
Інструкція для учнів:
Другий етап
Подискутуйте в групі, шукаючи відповіді на питання
Питання для учнів:
Інструкція для учнів:
Для виконання цієї вправи використовуйте джерела:
До речі, завтра, 19 жовтня – день народження Богдана Гаврилишина й День відповідальності людини. Ви можете використати матеріали для проведення тематичного уроку:
Інструкції для учнів:




Інструкції для учнів:



Для включення в діяльність пропонуємо до перегляду та обговорення відео Тетяни Герасимової “Як краще розуміти себе та людей навколо? Модель DISC“.
Далі, за потреби, надайте учням коротку інформацію про чинники DISC.
Етап 1. Підготовка
Завчасно запропонуйте учням підготувати доповіді за темами:
1. Культурологічна мапа світу. Використовуйте дослідження World Values Survey.

2. Теорія поколінь X, Y, Z, альфа.
3. Теорія спіральної динаміки.
4. “Бірюзові компанії майбутнього”.
Використовуйте метод перевернутого навчання, але обов’язково обговоріть з учнями, що вони мають самостійно визначити правила взаємодії. Важливо не втручатися в роботу груп. Зробіть рандомне об’єднання за допомогою онлайн-рандомайзера.
Час доповіді – до 5 хвилин. Кількість слайдів (візуального матеріалу) – до 3.
Етап 2. Рефлексія
Кожен учасник групи письмово (або усно) відповідає на питання:
Етап 3. Тестування на визначення DISC
Запропонуйте учням пройти тест, для цього використовуйте ресурси:
Питання до обговорення після тестування:
Нагадаємо, що прослухати аудіоуроки з громадянської освіти проєкту “Вчися вухами” можна за посиланням.
Катерина Молодик, “Нова українська школа”
Титульне фото: Gapsy Studio, dribbble.com
Як прифронтове Запоріжжя та деокупований Бобрик перезавантажують дошкільну освіту: досвід участі в міні-EdCamp
Обговорення