8 894
0
Школярі з сільської місцевості відстають від своїх однолітків з великих міст у читанні на п’ять років. У грамотності із математики освітній розрив наразі еквівалентний 4,5 року.
Про це свідчать дані Національного звіту за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022.
В Україні, як і за кордоном, є серйозний розрив у рівні знань учнів, які вчаться в закладах освіти великих міст, та учнів з сільської місцевості.
На відміну від багатьох інших країн, під час аналізу даних в Україні, дослідники PISA-2022 враховували також розрізненість ситуації, наприклад, у невеликих містах і мегаполісах.
Зокрема, за даними опитування:
Зокрема, різниця між результатами в мегаполісах і селах складає 92 бали, що еквівалентно більш ніж 4,5 року навчання й вказує на глибоку сегрегацію.
Різниця в успішності в галузі читання та в галузі природничо-наукових дисциплін учнів із закладів освіти, що розташовані в різних типах місцевості, майже аналогічна.
Учні із сільської місцевості відстають від своїх однолітків з великих міст у читанні майже на 5 років навчання (490 і 392 балів), а в галузі природничо-наукових дисциплін – майже на чотири роки (508 і 421 бал відповідно).
Такий значний розрив, із найбільшою ймовірністю, виник через різний соціально-економічний статус учнів, які мешкають у різних типах місцевостей. Різниця між містами, невеликими містами та селами не настільки очевидна.
Порівнюючи результати PISA-2018 та 2022 років, можна помітити, що з математики та природничо-наукових дисциплін знизилися результати лише в учнів з містечок і селищ. А в галузі читання результати погіршилися у всіх школярів і школярок, незалежно від типу місцевості, де вони здобувають освіту.
Читайте також: “Найбільш проблемною галуззю для українських школярів є читання – PISA-2022”.
Титульне фото – “НУШ”; інфографіка в тексті – PISA-2022
Обговорення