1 017
0
Про це розповіла Валентина Полторак, менеджерка Проєкту DECIDE, заступниця голови ГО DOCCU, під час громадського обговорення реформи профільної середньої освіти у Рівному за участі Міністерства освіти і науки України та представників громад.
Головні завдання громадських обговорень у регіонах – донести важливість і необхідність змін, напрацювати критерії моделювання закладів профільної середньої освіти, врахувати винятки й узгодити мережу академічних ліцеїв на місцях, повідомляє МОН.
“Великою експертною командою ми супроводжуємо розроблення стратегії та дорожньої карти реформи, адже без чіткого, зрозумілого всім плану таку складну реформу, яка стосується всього українського суспільства, не впровадити.
У межах аналітичного етапу розроблення стратегії разом з Київським міжнародним інститутом соціології ми провели дослідження громадської думки і з’ясували, що 72% дітей хотіли би вчитися у школі з сучасною інфраструктурою, де цікаво викладають різні предмети і ці предмети можна обирати залежно від своїх інтересів. Щоб реалізувати ідею цієї реформи, дуже важливо, щоб в неї повірили на місцях”, – зазначила Валентина Полторак.
Під час зустрічі МОН із представниками громад й ОВА Рівненщини доповідачі розповіли про головні причини запровадження реформи.
Дмитро Завгородній, заступник міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації, розповів про цілі реформи. За його словами, основна мета нововведень – створення освітнього середовища, у якому кожна дитина, обравши індивідуальний вектор навчання, зможе розвивати свій потенціал.
“Ми хочемо зробити академічні ліцеї, у яких учні зможуть обирати предмети та інтегровані курси для вивчення. Це відповідь на запитання “навіщо це вчити?”, яке часто мають нинішні підлітки. Завдяки поліпшенню профорієнтації в школах учні й учениці задумаються, які знання та навички будуть їм потрібні надалі, що треба вчити на поглибленому рівні й що вивчати додатково для особистого розвитку, - пояснював Дмитро Завгородній.
Водночас така система дасть змогу поліпшити якість освіти, зокрема, для учнів із невеликих громад. Адже, розробляючи проєкт мережі закладів освіти, разом із представниками ОВА і громад зважаємо на їхню територіальну доступність. На зручній до місця проживання учня відстані мають бути якісні ліцеї та професійні коледжі. Ми шукаємо баланс між якістю та доступністю”.
Реформа профільної середньої освіти передбачає:
Читайте також: “10 міфів про профільну середню освіту та пояснення МОН, що насправді буде зі старшою школою (частина перша)”.
Фото: МОН
Обговорення