Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

4 Квітня 2025

20,72% сільских учителів викладають три й більше предметів, – заступниця міністра освіти Надія Кузьмичова

Згідно з даними Інституту освітньої аналітики, на 5 вересня 2024 року 20,72% учителів у сільській місцевості викладали три й більше предметів (у містах – 6,23%). Такі дані навела заступниця міністра освіти і науки Надія Кузьмичова в авторській колонці, яка опублікована на сайті “Нова українська школа”.

Як пояснює заступниця міністра, такі результати, насамперед, повʼязані з тим, що в малі школи складно залучити хороших учителів через брак педагогічного навантаження. Таким чином, нерідко вчителі викладають непрофільні предмети.

“Звісно, у селах і селищах є чудові школи. Вони мають стати центрами тяжіння, де зосереджують ресурси, найкращих учителів і де завдяки великій кількості учнів на паралелі можливо організувати справжній вибір профілів і предметів / курсів”, – написала Надія Кузьмичова.

Про дисбаланс між сільською місцевістю і великими містами також зазначає ініціатор законопроєктів про академічні ліцеї, народний депутат, заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Клебошин у інтерв’ю медіа “Нова українська школа”.

Як вважає народний депутат, неякісна освіта в старшій профільній школі – це знищення майбутнього вибору дітей. “Тут я хочу навести дані, що в сільській місцевості приблизно чверть вчителів, за даними DECIDE [Швейцарсько-український проєкт – ред.], викладають три і більше предметів. Набагато менша ця кількість у містах”, – підтверджує тезу заступниці міністра освіти Сергій Клебошин.

Парламентар наводить дані дослідження PISA, за якими спостерігається значне відставання по циклах – читацькому, математичному, природничому – навіть від медіанних значень учасників PISA інших країн. Він також звертає увагу на розривах між сільською та міською освітами. “По деяким компонентам PISA говорить про 4-5 років відставань [Міжнародне дослідження якості освіти PISA-2022, опублікувало результати, за якими школи в українських селах на 4-5 років відстають від шкіл у містахред.]. Це просто катастрофічно”, – наголошує Сергій Клебошин.

Депутат у своєму інтерв’ю згадує про успішні освітні системи, в яких навіть вчителі, які працюють в старшій профільній школі, отримують більші заробітні плати, ніж вчителі, які працюють на менших ступенях. Оскільки це, з точки зору і підготовки до заняття і типів роботи, часто складніше завдання.

Нагадаємо, медіа “Нова українська школа” опублікувало інтерв’ю зі ініціатором законопроєктів №13120 та №13120-1 Сергієм Клебошиним, які пропонують зміни до вимог формування мережі академічних ліцеїв.

Фото – freepik


Обговорення