Напишіть нам
Для всіх
Для всіхБатькамВчителямДиректорамУчням
Для всіх
Для всіхБатькамВчителямДиректорамУчням

Всі проєкти

Всі теми

Як перетворити релоковану онлайн-школу на звичайну? Експеримент Маріупольського держуніверситету

На базі Маріупольського державного університету (МДУ релокований до Києва) цього навчального року починають роботу два заклади освіти, які донедавна працювали в режимі онлайн. Йдеться про дві релоковані школи із Маріуполя, 48-у та 66-ту. Обидві мали дуже високий рейтинг серед закладів шкільної освіти до окупації міста, і обидві змогли зберегти педагогічний колектив та відновити роботу за межами окупації в дистанційному форматі.

Тепер вони розпочинають новий етап - повноцінну оффлайн роботу під дахом університету.

Як народилася ідея такої співпраці, що вона дасть учням, навіщо це університету? Про все це ми розпитали учасників експерименту.

Не втратити своїх

Після окупації Маріуполя в травні 2022 року, більше половини місцевих педагогів змогли виїхати із окупованого міста. Хтось поїхав за кордон, залишив професію, тому що не зміг знову увійти в шкільний клас після травми, нанесеної війною, ну а інші знайшли в собі сили відновити роботу своїх закладів на підконтрольній Україні території.

Загалом 6 маріупольських шкіл змогли зібрати колектив та учнів і відновитися. Зараз в них працює 250 педагогів та навчаються понад 5 тисяч дітей.

Два роки поспіль перед початком нового навчального року ці школи переживали справжній струс через загрозу припинення свого існування. Міністерство освіти та науки, просуваючи цілком розумну тезу про необхідність переходу на очне навчання, намагалося скасувати дистанційну освіту як таку наказом 850 минулого року або “оптимізувати” її таким чином, що не задовольняло ані педагогів, ані батьків учнів (відповідний наказ 1112 нещодавно був скасований).

І ці загрози спонукали міську владу Маріуполя шукати можливості для збереження педагогічного колективу.

Але не тільки загрози заборони дистанційної освіти підштовхнули освітян до пошуку нових ідей та форматів.

Директорка маріупольського ліцею-школи №48 Лілія Борисенко у коментарі медіа “Нова українська школа” розповіла, що школи Маріуполя давно навчилися надавати якісну дистанційну освіту, бо ковід дав поштовх засвоювати нові платформи, розвивати нові формати. Проте освітяни, діти і батьки добре розуміють цінність офлайн-навчання.

“Ми дуже хотіли поновити повноцінну роботу школи, проте не було можливості – приміщення, фінансів. І от зараз Маріупольський державний університет, який теж релокований, зміг відновити свою навчальну базу і запропонував співпрацю нам. Тож тепер пішла робота”, - пояснила директорка.

Разом із колегами з 66 школи вони обдзвонюють батьків учнів, пропонують оффлайн навчання, розповідають про можливості, які надають ліцеї-школи.

“Наша мета - сформувати можливості для збереження освітнього середовища. Для наших маріупольських шкіл, які збереглися та продовжують освітню діяльність. Ми хочемо, щоб вони створили на базі нашого, маріупольського вищого навчального закладу можливість для тих дітей, які прагнуть української освіти офлайн”, - підкреслив мер Маріуполя Вадим Бойченко.

Про важливість збереження громади говорив і ректор МДУ Микола Трофименко.

“Наш обов’язок цих людей зібрати. [Об’єднати] всі інституції, всі наші ініціативи, проєкти, і пробувати цих людей тримати в мережі. Щоб люди пам’ятали, звідки вони, щоб вони пам’ятали про наше прекрасне місто. Про наш прекрасний регіон”, - зазначив ректор МДУ на відкритті оффлайн шкіл.

Хто за це буде платити?

Питання фінансування - завжди одне з головних. Робота маріупольських вчителів, як і раніше, буде оплачуватися за рахунок державної субвенції, пояснив медіа НУШ директор департаменту освіти Маріупольської міської ради Володимир Курський, різниця лише в тому, що раніше вони працювали дистанційно, а зараз – очно.

А ось за матеріально-технічну базу повністю несе відповідальність Маріупольський державний університет.

За словами ректора, МДУ вдалося створити найкращі STEM-класи в Україні. Микола Трофименко про це каже впевнено і демонструє сучасне обладнання кабінетів та лабораторій.

Проте це – не єдине, що може запропонувати університет разом із школами-партнерами учням 10-11 класів.

Нові підходи у навчанні

З цього навчального року 30 ліцеїв в Україні вступають в експеримент старшої профільної школи. З 2027-2028 навчального року вже всі без виключення ліцеї мають увійти в реформу.

“Ми до цього готуємось вже зараз, - розповіла медіа НУШ Лілія Борисенко. – Взагалі освіта у Маріуполі завжди була в авангарді. Наприклад, ми налагоджували зв’язок між школою, вишем та підприємствами ще тоді, коли це не було мейнстрімом. Тож тепер у Києві ми намагаємося знову рухатись вперед і завдяки співпраці з університетом надати нашим дітям додаткові можливості для освіти та ранньої профорієнтації”.

Школи разом із викладачами університету розробили програму, яка б відповідала основним напрямкам освіти в МДУ. Саме тому в ліцеях з’явились ось такі профільні класи.

Ліцей-школа №48:

  • Економіко-правовий профіль (спеціалізації: економіка, менеджмент, соціологія, юриспруденція)
  • STEM (ІТ, вебтехнології, кібербезпека)

Спеціалізована школа №66:

  • Мовно-літературний (англійська мова)
  • STEM (ІТ, вебтехнології, кібербезпека)

За словами Лілії Борисенко, ті предмети, які стосуються загального шкільного курсу, учням будуть викладати вчителі ліцею-школи, а от профільні предмети доручені викладачам університету.

Університет буде надавати преференції випускникам маріупольських ліцеїв при вступі в університет. Виш зацікавлений в такій підтримці. Але, як підкреслює Володимир Курський, - це не головне. Діти зможуть вступати в будь-який університет країни після закінчення маріупольських ліцеїв. Важливо, що навчання тут – це можливості отримувати, дійсно, якісну освіту.

Переваги, які надають маріупольські оффлайн-школи:

  • Комфортні аудиторії, лабораторії, клас робототехніки
  • Лінгафонний кабінет, SMART-бібліотека та цифрове середовище
  • Укриття та безпечні умови — обов’язково
  • Участь в освітніх активностях вишу
  • Лекції від викладачів університету
  • Переваги при вступі до МДУ

Важливо, що до навчання запрошуються не лише маріупольські школярі, а й старшокласники з інших громад.

“Ми розуміємо, що за три роки окупації Маріуполя багато наших учнів вже адаптувалися до нового середовища, багато хто вже навчається в школах за своїм новим місцем проживання. Тож ми відкриті для всіх дітей, яких цікавить запропонований формат навчання”, - каже директорка 48-го ліцею-школи.

Нагадаємо, медіа НУШ розповідало, які саме зміни були внесені МОН в наказ про організацію дистанційної освіти, та чому вони були скасовані

Фото - Маріупольський державний університет 

 

Матеріали за темою

Обговорення