Згідно з даними аналітиків, більшість учнів 6 і 8 класів мають середній рівень знань з математики та української мови:
- 57,8% і 56,2% відповідно з математики;
- 58,4% і 61,5% відповідно з української мови.
Про це повідомила Державна служба якості освіти України під час презентації результатів ІІ етапу моніторингу якості освіти учнів 6 і 8 класів з математики та української мови.
Водночас порівнюючи з 2023 роком у 2024–му результати навчання 6-класників покращилися:
- на 5% збільшився показник достатнього рівня з математики;
- на 1,1% – показник високого рівня з математики;
- на 6,8% – показник достатнього рівня з української мови;
- на 0,6% – показник високого рівня з української мови.
Крім того, дослідження 2024 року з математики показало, що серед учнів 6 класу:
- високий рівень мають лише 5,5% учнів, що свідчить про низьку кількість тих, хто добре засвоїв матеріал;
- достатній рівень знань мають лише 29% дітей;
- середній рівень продемонструвала найбільша частка – 57,8%. Це свідчить про те, що більшість учнів мають загальні знання з математики, однак їм бракує глибшого розуміння;
- початковий рівень володіння знаннями з математики показали 7,7% учнів.
Ситуація з українською мовою є дещо кращою від математичних показників. За результатами моніторингу учнів 6 класів:
- лише 3,1% учнів показали високий рівень знань;
- 37,9% мають достатній рівень знань;
- майже половина учнів перебуває на середньому рівні – 58,4%;
- початковий рівень продемонстрували лише 0,6% учнів.
Водночас, за даними аналітиків, ситуація у 8 класі дещо інша. Так, протягом останнього року відбулося зростання на середньому рівні:
- з математики на 3%,
- з української мови на 0,1%,
однак кількість дітей, які мають достатній рівень з математики зменшилася на 4,3%.
Так, згідно з результатами моніторингу з математики:
- високий рівень мають 7,8% учнів;
- достатній рівень знань показали 33,7% дітей;
- середній рівень продемонструвала найбільша частка – 56,2%;
- початковий рівень володіння знаннями з математики показали 2,3%.
Ситуація з українською мовою, як і в учнів 6-х класів, є дещо кращою. Так серед 8-класників:
- лише 3,1% учнів показали високий рівень знань;
- 34,7% мають достатній рівень знань;
- майже половина учнів перебуває на середньому рівні – 61,5%;
- початковий рівень продемонстрували лише 0,7% учнів.
Щодо середньої складності завдань за змістовими лініями з математики для 6-класників:
- числа і вирази – 2023 році 49% учнів успішно впоралися із завданнями з цього розділу, а 2024 році результат зріс до 51,4%;
- рівняння і системи рівнянь – у 2023 році 40% дітей розв’язали завдання з рівнянь, у 2024 році показник майже не змінився і склав 39,3%;
- дані і статистика – у 2023 році результат становив 59%, що демонструє середній рівень розуміння теми, у 2024 році показник знизився – до 55,7%;
- геометричні фігури і геометричні величини: у 2023 році результат був 24%, що вказує на доволі погане розуміння завдань розділу, у 2024 році він зріс до 28,8%;
Загалом у 2023 році середній результат виконання тесту з математики був 44%. Цьогоріч учні продемонстрували незначне покращення успішності – 45,4%.
З української мови серед 6-класників спостерігається певна стабільність. Єдині глобальні зміни відбулися в розділі “Будова слова. Словотвір”. Зокрема, у 2023 році із завданнями успішно впоралися 65% дітей, цьогоріч цей показник зменшився до 45,7%. Крім того:
- у 2023 році середній результат у розділі “Морфологія” складав 42%, у 2024 році він зріс до 43,6%, що свідчить про покращення у розумінні граматики;
- у 2023 році в розділі “Орфографія. Синтаксис” учні показали результат – 42%, у 2024 році показник залишився майже на тому ж рівні – 42,9%;
- у 2023 році результат у розділі “Пунктуація і синтаксис” був 43%, у 2024 році цей показник зменшився до 41,5%;
- щодо лексикології та фразеології, у 2023 році результат був 52%, у 2024 році він зменшився до 44,6%;
- у 2023 році середній результат 6-класників у розділі “Розвиток мовлення” був 34%, цьогоріч він зріс до 39,3%;
- у розділі “Фонетика. Орфоепія” відбулося погіршення – з 34% у 2023 році до 26,4% у 2024 році.
Згідно з даними дослідження, ситуація з математики у 8 класі наразі виглядає так:
- числа і вирази: у 2023 році 58,7% учнів успішно впоралися із завданнями з цього розділу, а у 2024 році результат знизився до 55,6%;
- рівняння і системи рівнянь: у 2023 році 44,6% дітей розв’язали завдання з рівнянь, у 2024 році показник майже не змінився і склав 44,3%;
- функції: у 2023 році результат становив 47%, що демонструє середній рівень розуміння теми, у 2024 році показник покращився – до 52,9%;
- геометричні фігури і геометричні величини: у 2023 році результат був 55,8%, у 2024 році він знизився до 52,8%.
Загалом у 2023 році середній результат виконання тесту серед 8-класників був 50%. Цьогоріч учні продемонстрували незначне покращення успішності – показник зріс до 51,5%.
З української мови серед 8-класників глобальні зміни відбулися лише в розділі “Морфологія”. Так, у 2023 році із завданнями цього розділу успішно впоралися 54% дітей, цьогоріч цей показник зменшився до 40%. Крім того:
- у 2023 році в розділі “Орфографія, синтаксис” учні показали результат – 59%, у 2024 році показник залишився майже на тому ж рівні – 60%;
- у 2023 році результат за пунктуацію був 42%, у 2024 році цей показник підвищився до 46%;
- щодо синтаксису, у 2023 році результат 8-класників склав 42%, у 2024 році цей показник зменшився до 35%.
Аналізуючи когнітивні виміри 6-класників з математики й української мови, аналітики з’ясували:
Схожа ситуація й у 8 класі. Так, оцінювання когнітивних навичок учнів з математики й української мови показало:
Читайте також: ““Перезавантаження реформи “НУШ””: які рішення допоможуть покращити впровадження оновленого Державного стандарту в 5-6 класах”.
Титульне фото: ГО “Смарт освіта”, школа №75
Обговорення