Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

9 Жовтня 2024

Більше ніж половина учнів 6 і 8 класів мають середній рівень знань з української мови й математики: результати моніторингу

Згідно з даними аналітиків, більшість учнів 6 і 8 класів мають середній рівень знань з математики та української мови:

  • 57,8% і 56,2% відповідно з математики;
  • 58,4% і 61,5% відповідно з української мови.

Про це повідомила Державна служба якості освіти України під час презентації результатів ІІ етапу моніторингу якості освіти учнів 6 і 8 класів з математики та української мови.

Водночас порівнюючи з 2023 роком у 2024–му результати навчання 6-класників покращилися:

  • на 5% збільшився показник достатнього рівня з математики;
  • на 1,1% – показник високого рівня з математики;
  • на 6,8% – показник достатнього рівня з української мови;
  • на 0,6% – показник високого рівня з української мови.

Крім того, дослідження 2024 року з математики показало, що серед учнів 6 класу:

  • високий рівень мають лише 5,5% учнів, що свідчить про низьку кількість тих, хто добре засвоїв матеріал;
  • достатній рівень знань мають лише 29% дітей;
  • середній рівень продемонструвала найбільша частка – 57,8%. Це свідчить про те, що більшість учнів мають загальні знання з математики, однак їм бракує глибшого розуміння;
  • початковий рівень володіння знаннями з математики показали 7,7% учнів.

Ситуація з українською мовою є дещо кращою від математичних показників. За результатами моніторингу учнів 6 класів:

  • лише 3,1% учнів показали високий рівень знань;
  • 37,9% мають достатній рівень знань;
  • майже половина учнів перебуває на середньому рівні – 58,4%;
  • початковий рівень продемонстрували лише 0,6% учнів.

Водночас, за даними аналітиків, ситуація у 8 класі дещо інша. Так, протягом останнього року відбулося зростання на середньому рівні:

  • з математики на 3%,
  • з української мови на 0,1%,

однак кількість дітей, які мають достатній рівень з математики зменшилася на 4,3%.

Так, згідно з результатами моніторингу з математики:

  • високий рівень мають 7,8% учнів;
  • достатній рівень знань показали 33,7% дітей;
  • середній рівень продемонструвала найбільша частка – 56,2%;
  • початковий рівень володіння знаннями з математики показали 2,3%.

Ситуація з українською мовою, як і в учнів 6-х класів, є дещо кращою. Так серед 8-класників:

  • лише 3,1% учнів показали високий рівень знань;
  • 34,7% мають достатній рівень знань;
  • майже половина учнів перебуває на середньому рівні – 61,5%;
  • початковий рівень продемонстрували лише 0,7% учнів.

Щодо середньої складності завдань за змістовими лініями з математики для 6-класників:

  • числа і вирази – 2023 році 49% учнів успішно впоралися із завданнями з цього розділу, а 2024 році результат зріс до 51,4%;
  • рівняння і системи рівнянь – у 2023 році 40% дітей розв’язали завдання з рівнянь, у 2024 році показник майже не змінився і склав 39,3%;
  • дані і статистика – у 2023 році результат становив 59%, що демонструє середній рівень розуміння теми, у 2024 році показник знизився – до 55,7%;
  • геометричні фігури і геометричні величини: у 2023 році результат був 24%, що вказує на доволі погане розуміння завдань розділу, у 2024 році він зріс до 28,8%;

Загалом у 2023 році середній результат виконання тесту з математики був 44%. Цьогоріч учні продемонстрували незначне покращення успішності – 45,4%.

З української мови серед 6-класників спостерігається певна стабільність. Єдині глобальні зміни відбулися в розділі “Будова слова. Словотвір”. Зокрема, у 2023 році із завданнями успішно впоралися 65% дітей, цьогоріч цей показник зменшився до 45,7%. Крім того:

  • у 2023 році середній результат у розділі “Морфологія” складав 42%, у 2024 році він зріс до 43,6%, що свідчить про покращення у розумінні граматики;
  • у 2023 році в розділі “Орфографія. Синтаксис” учні показали результат – 42%, у 2024 році показник залишився майже на тому ж рівні – 42,9%;
  • у 2023 році результат у розділі “Пунктуація і синтаксис” був 43%, у 2024 році цей показник зменшився до 41,5%;
  • щодо лексикології та фразеології, у 2023 році результат був 52%, у 2024 році він зменшився до 44,6%;
  • у 2023 році середній результат 6-класників у розділі “Розвиток мовлення” був 34%, цьогоріч він зріс до 39,3%;
  • у розділі “Фонетика. Орфоепія” відбулося погіршення – з 34% у 2023 році до 26,4% у 2024 році.

Згідно з даними дослідження, ситуація з математики у 8 класі наразі виглядає так:

  • числа і вирази: у 2023 році 58,7% учнів успішно впоралися із завданнями з цього розділу, а у 2024 році результат знизився до 55,6%;
  • рівняння і системи рівнянь: у 2023 році 44,6% дітей розв’язали завдання з рівнянь, у 2024 році показник майже не змінився і склав 44,3%;
  • функції: у 2023 році результат становив 47%, що демонструє середній рівень розуміння теми, у 2024 році показник покращився – до 52,9%;
  • геометричні фігури і геометричні величини: у 2023 році результат був 55,8%, у 2024 році він знизився до 52,8%.

Загалом у 2023 році середній результат виконання тесту серед 8-класників був 50%. Цьогоріч учні продемонстрували незначне покращення успішності – показник зріс до 51,5%.

З української мови серед 8-класників глобальні зміни відбулися лише в розділі “Морфологія”. Так, у 2023 році із завданнями цього розділу успішно впоралися 54% дітей, цьогоріч цей показник зменшився до 40%. Крім того:

  • у 2023 році в розділі “Орфографія, синтаксис” учні показали результат – 59%, у 2024 році показник залишився майже на тому ж рівні – 60%;
  • у 2023 році результат за пунктуацію був 42%, у 2024 році цей показник підвищився до 46%;
  • щодо синтаксису, у 2023 році результат 8-класників склав 42%, у 2024 році цей показник зменшився до 35%.

Аналізуючи когнітивні виміри 6-класників з математики й української мови, аналітики з’ясували:

Схожа ситуація й у 8 класі. Так, оцінювання когнітивних навичок учнів з математики й української мови показало:

Читайте також: ““Перезавантаження реформи “НУШ””: які рішення допоможуть покращити впровадження оновленого Державного стандарту в 5-6 класах”.

Титульне фото: ГО “Смарт освіта”, школа №75


Обговорення