Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

26 Жовтня 2024

Які ключові функції має асистент вчителя / вихователя та асистент дитини (учня): пояснення МОН

У Міністерстві освіти і науки України нагадали, які функції виконує асистент вчителя / вихователя та асистент дитини (учня) під час інклюзивного навчання.

Про це йдеться на фейсбук-сторінці міністерства.

Так, асистент учителя / вихователя має:

  • педагогічну освіту (обов’язково);
  • призначатися на посаду керівником закладу освіти;
  • організовувати освітній процес відповідно до потреб дітей з особливими освітніми потребами (ООП);
  • оцінювати прогрес та розробляти індивідуальну програму розвитку дитини спільно з вчителями;
  • адаптувати навчальні матеріали;
  • допомагати створювати комфортне інклюзивне середовище для всього класу.

Асистент дитини (учня):

  • не є педагогічним працівником;
  • допомагає лише з побутовими потребами дитини з ООП (наприклад, перевдягання, харчування тощо);
  • працює на підставі укладеного договору між закладом освіти та особою, яка виконуватиме функції асистента дитини чи учня.

Також у МОН наголошують, що саме керівник закладу освіти має організувати освітній процес для дитини з ООП, зокрема, знайти асистента вчителя / вихователя та забезпечити їм умови для роботи, підписати договір з особою, яку обрали батьки / інші законні представники для виконання функцій асистента дитини (учня).

Якщо заклад освіти відмовляється створити потрібні умови для навчання дитини з ООП, у міністерстві радять письмово звертатися із цим питанням до органів управління освітою.

Читайте також:Навчання дітей з ООП у садочку і школі: відсутність укриття та грошей на відкриття класу, дистанційне навчання та прохання “забирати дитину раніше”

Фото ілюстративне: ІРЦ в Ірпіні, Дмитро Ларін


Обговорення

Розділ створено за підтримки Програмної ініціативи “Демократична практика” Міжнародного фонду “Відродження”. Позиція Міжнародного фонду “Відродження” може не збігатися з думкою автора.