Міністерство освіти і науки України оприлюднило рекомендації для проведення у 2024–2025 навчальному році атестації педагогів. Їх розробили згідно з оновленим Положенням.
Ознайомитися з документом директори, вчителі й члени атестаційних комісій різних рівнів можуть нижче або за посиланням.
Згідно з рекомендаціями, педагоги, які не були включені до списків працівників, що підлягають черговій атестації, можуть подати атестаційній комісії заяву з відповідним проханням до 20 грудня. Це можна зробити як особисто, так і в електронному вигляді.
Водночас атестаційні комісії самостійно визначають перелік документів, які педагоги мають подати для проходження атестації (про стаж педагогічної роботи, наявний ступінь освіти тощо), та ухвалюють рішення про необхідність й доцільніст вивчення практичного досвіду вчителів. Утім, Положення про атестацію не передбачає написання та обов’язкове подання наукових робіт, статей, підручників для присвоєння (підтвердження) кваліфікаційної категорії / педагогічного звання.
У МОН також пояснили, що педагогічні звання найперше присвоюють педагогам, які:
- упроваджують і поширюють методики компетентнісного навчання та нові освітні технології, здійснюють наставництво, супервізію;
- беруть участь у процедурах і заходах, пов’язаних із забезпеченням якості освіти та впровадженням інновацій, педагогічних новацій і технологій у системі освіти;
- є переможцями, лауреатами регіональних, всеукраїнських, міжнародних фахових конкурсів, змагань тощо;
- підготували переможців регіональних, всеукраїнських, міжнародних олімпіад, конкурсів, змагань тощо.
У рекомендаціях освітяни й освітянки також знайдуть інформацію про те:
- який термін повноважень атестаційної комісії;
- як додати до складу атестаційної комісії представників первинних або територіальних профспілкових організацій;
- як і хто може створювати атестаційні комісії;
- як провести атестацію педагогічного працівника філії закладу загальної середньої освіти;
- які особливості присвоєння кваліфікаційних категорій педагогам, які мають освітньо-науковий / освітньо-творчий ступінь вищої освіти, науковий ступінь або вчене звання;
- які особливості присвоєння кваліфікаційних категорій педагогам, які не мають педагогічної освіти, але мають стаж роботи в одній із галузей економіки;
- у яких випадках можливе присвоєння педагогічного звання або кваліфікаційної категорії без дотримання послідовності;
- чи зберігаються педагогічні звання і кваліфікаційні категорії в разі переведення педагога в інший заклад освіти або на іншу посаду в тому ж закладі освіти.
67596baf8eded613748254 (1)
Читайте також:
Титульне фото: freepic.com
Обговорення