Напишіть нам
Для всіх
Для всіхБатькамВчителямДиректорамУчням
Для всіх
Для всіхБатькамВчителямДиректорамУчням

Всі проєкти

Всі теми

12 Травня 2025

Ми повинні зняти страхи й дати вчителям інструменти для побудови нової старшої школи — Лілія Гриневич

На конференції щодо впровадження старшої профільної школи ексміністерка освіти Лілія Гриневич окреслила ключові виклики та напрями підтримки академічних ліцеїв і вчителів

“Ми повинні бути тут усі разом — тому що ви йдете попереду”, — такими словами Лілія Гриневич звернулася до учасників конференції, присвяченої реформі старшої профільної школи. Участь у роботі конференції взяли керівники та вчителі 30 пілотних ліцеїв, які впроваджують на пракциці формулу нової профільної школи. Ексміністерка освіти наголосила, що нині надважливо зняти страхи, які охопили батьків, педагогів та громади у зв’язку зі змінами.

Однією з головних проблем, за словами Гриневич, є відсутність у вчителів інструментів для впровадження нових освітніх підходів. “Коли вчитель не має готової “скриньки рішень”, більшість не готові створювати її самостійно. Вони або навчають “по-старому”, або переходять на комерційні програми, де ця скринька вже зібрана”, — зазначила вона. Саме тому підтримка вчителів — зокрема в межах пілотування ліцеїв за підтримки Світового банку — є визначальною умовою успіху реформи.

Вона також підкреслила важливість впровадження посади кар’єрного радника. Це має бути професіонал, який не лише орієнтує дитину на ринок праці, а й підтримує її особистісний розвиток. У цьому контексті особливо важливим є курс “Особистість і добробут”, який допоможе школярам краще зрозуміти себе та свої потреби. Гриневич послалася на результати міжнародного дослідження ДОСЕН, яке доводить: розвиток м’яких навичок безпосередньо впливає на академічну успішність.

Ще один ключовий акцент виступу — на поєднанні академічної та професійної освіти. “Ми маємо говорити з дітьми про можливість обирати професійну освіту. Бо сьогодні між освітою і ринком праці — шалений дисбаланс. І він лише зростатиме”, — застерігає вона. За її словами, система має пропонувати різні шляхи: і в академічні, і в професійні ліцеї — без “скляної стелі” для жодного з них.

На завершення Гриневич наголосила: академічні ліцеї повинні вже зараз вибудовувати сталі зв’язки з університетами, адже старша школа стане трирічною, і це відкриває нові можливості для інтеграції навчання з вищою освітою.

“Саме зараз — критичний етап: від того, як ми побудуємо підтримку вчителям і налагодимо співпрацю, залежить успіх старшої профільної школи в Україні”, — підсумувала вона.

Нагадаємо, медіа “Нова українська школа” оприлюднило дискусію про можливості та ризики профільної старшої школи.

Фото: Сергій Горбачов, медіа “Нова українська школа”


Обговорення