348
0
Фахівці Українського центру оцінювання якості освіти переклали черговий мінізвіт міжнародного дослідження PISA-2022, присвячений співвідношенню навчання та цифрового дозвілля підлітків.
Про це стало відомо з публікації УЦОЯО.
Дослідження OECD показало, що вплив цифрових розваг на навчальні результати залежить від того, коли учні ними користуються. Використання гаджетів під час уроків негативно позначається на успішності з математики навіть при обмеженому часі (менше 2 годин). Натомість поза школою результати з математики знижуються лише тоді, коли підлітки проводять за цифровими розвагами понад 4 години на день.
У середньому один із чотирьох учнів у країнах ОЕСР проводить понад 4 години за гаджетами поза школою. Цей показник значно варіює між країнами: від менше ніж 10% у Парагваї, В’єтнамі, Перу, Японії та Камбоджі до понад 40% у Польщі та Естонії.
Надмірне використання цифрових пристроїв поза школою пов’язане з меншою участю в навчальних активностях, пропусками занять, запізненнями до школи та скороченням часу на домашні завдання. Також такі учні частіше повідомляють про знижену мотивацію до навчання та менше вважають шкільне навчання корисним.
Натомість учні, які знаходять помірний баланс між часом за гаджетами та виконанням домашніх завдань, демонструють кращі результати з математики, вищу задоволеність життям, сильніше почуття приналежності до школи та нижчий рівень цифрової тривожності.
Автори мінізвіту підкреслюють: забороняти цифрові розваги не потрібно. Важливо навчити учнів і батьків планувати вільний час так, щоб поєднувати навчання та відпочинок із користю для розвитку.
Детальніше ознайомитися з перекладом мінізвіту та іншими матеріалами за результатами PISA можна за посиланням на сторінці дослідження.
Нагадаємо, медіа “НУШ” повідомляло, що почуття приналежності підлітків до школи слабшає: результати міжнародного дослідження PISA.
Фото – istockphoto
Обговорення