Теми статті: батькам, вчителям, директорам, дружня школа, навчаємось разом, НУШ, ПрямуємоРазом
16 Січня 2020
10 293
0
Запитавши людей, що вони знають про НУШ, часто можна почути: “Там діти багато граються”. У цьому є своя правда. Перший цикл початкової школи називається адаптаційно-ігровим (1-2 класи) і передбачає навчання ігровими методами як у класі, так і поза школою.
Навчання ігровими методами (game-based learning), враховуючи вікові (фізичні, психологічні та розумові) особливості дитини 6-8 років, допомагає найменшим учням швидше і легше звикнути до нового для них шкільного життя. Крім того, ігри розвивають м’які навички, такі як емпатія та вміння працювати в команді, стратегічне мислення, самостійне ухвалення рішень. Не виняток і настільні ігри, які подобаються не лише дітям, але й дорослим.
Проєкт “Дружня школа” зібрав 5 ідей для настільних дитячих ігор, які можна самостійно зробити у школі чи вдома, залучаючи до процесу створення дітей.
Для цієї гри вам потрібно роздрукувати по дві невеличкі фотографії (малюнки) різних тварин. Картки мають бути одного розміру. Щоб використовувати цю гру багато разів, рекомендуємо наклеїти зображення на картон.
Готові картки викладіть на стіл зворотною стороною та перемішайте. Кожен учень за порядком відкриває дві будь-які картки й називає тварин, які зображені на малюнках. Ведучий (учитель чи батьки) розповідає цікавий факт про цих тварин. Якщо зображення однакові, гравець забирає їх собі та відкриває наступну пару. Якщо вони різні — дитина повертає ці картки назад на свої місця і настає черга наступного гравця.
Коли всі картки розібрані, переможець — той, хто зібрав найбільшу кількість пар. Ця гра розвиває пам’ять та уважність, збільшує словниковий запас. Тематику таких карток можна змінювати, поглиблюючи знання дитини в різних сферах.
За принципом попередньої гри, учні шукають пари, але до зображення треба знайти літеру, на яку починається предмет, що на картинці. Наприклад, зображення м’яча й літера “М”. Гра розвиває словниковий запас та навички спілкування, тренує пам’ять та зосередженість. “Абетку речей”, так само, як і “Зоопарк”, можна використовувати як для командної, так і для самостійної гри. Вони обидві підійдуть для вивчення іноземної мови.
Чи грали ви в цю гру, аби краще запам’ятати алфавіт та числа, наприклад, іноземною мовою. “Морський бій” назвемо по-новому – “Battleship” – і гратимемо, називаючи літери та цифри англійською. Крім такої компетентності як спілкування іноземними мовами, граючи у парі, учні розвивають ще й комунікаційні навички.
“Морський бій” навчає стратегічного та логічного мислення. Роздрукуйте попередньо ігрові поля для учнів і за допомогою методики сторітелінгу зацікавте “топити” кораблі ворожих корсарів у Карибському морі.
Аби дитина вивчила області та обласні центри, водночас більше дізналась про культуру України та покращила свою математичну компетентнтність, пропонуємо гру “Містами й областями”.
Роздрукуйте політичну мапу України з підписаними областями та візьміть фішки для кожного з гравців – наприклад, фігурки з “Кіндера”. Пронумеруйте кожну область та підготуйте низку з 25-ти рівнянь, кожне з яких матиме результат від 1 до 25. Учні, розв’язуючи рівняння, отримують число, яке відповідає пронумерованій області.
Гравець, який розв’язав рівняння, ставить на відповідне місце на мапі свою фішку. Далі ведучий разом із дітьми обговорює, що вони знають про цю область. Наприклад: “Чи межує ця область із нашою?”, “Чи має вона вихід до моря?”, “Чи має кордон з іншими країнами?” тощо.
Створення гри – не менш цікаве заняття, ніж сама гра. Доміно, яке розвиває увагу, логіку та стратегічне мислення, існує вже не одне століття. Застосуйте цю гру для розвитку креативності учнів. Зробіть доміно разом із дітьми з паперу, камінчиків, фетру чи навіть із паличок від морозива. Кісточки для доміно можна в майбутньому використовувати для математичних ігор.
Олександра Дмитренко, журналістка проєкту “Дружня школа”, спеціально для “Нової української школи”
Титульне фото: автор – petrograd99, Depositphotos
Цей матеріал був створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені в цьому матеріалі думки жодним чином не відображають офіційний погляд Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.
Обговорення